Перемовини з Ryanair були приречені на провал від самого початку – Бориспіль

МА Бориспіль заявляє, що зробив усе можливе для співпраці з Ryanair. Водночас керівництво аеропорту попереджало лоукостера про конфлікт інтересів у законодавчому полі

Фото Shutterstock

На початку перемовного процесу із авіакомпанією Ryanаir зі сторони аеропорту «Бориспіль» неодноразово було висловлено низку застережень щодо неможливості задоволення в повному обсязі їхніх фінансових очікувань внаслідок специфіки українського законодавства та конфлікту моделі лоу-кост аеропорту та хабового аеропорту, яким є «Бориспіль».

Про це йдеться в оприлюдненому сьогодні листі, який засвідчує офіційну позицію Державного підприємства «Міжнародний аеропорт «Бориспіль» щодо одностороннього виходу авіакомпанії Ryanair із переговорного процесу.

Зокрема, як зазначають у компанії, висловлювалися пропозиції, які могли б дозволити досягнути компромісу щодо найбільш спірних питань. 

«Задля задоволення вимог  Ryanair свідомо зменшено ставку пасажирського збору з $17 до $13 для всіх авіакомпаній, що означає для нас недоотримання щорічно 360 млн. грн. Ставка даного збору встановлюється Наказом міністерства інфраструктури. Без відповідної зміни отримання очікуваних Ryanair $7,5 за одного пасажира не могло відбутися», – говориться в листі.

Також аеропортом «Бориспіль» змінено з урахуванням очікувань Ryanair норми публічної оферти, які встановили 80% знижку від базового пасажирського збору на нових напрямках  польотів; також було закріплено напрямок «новим» для авіакомпанії протягом 6 місяців задля неможливості виникнення маніпуляцій між авіаперевізниками й намаганнями ними першими “зайняти” маршрут й отримати на ньому 80% знижку (т.зв. норма про 100 км).

«Нами неодноразово висловлено позицію стосовно того, що аеропорт згоден на співінвестування в новий напрямок шляхом надання 80% знижки виключно у разі гарантії зі сторони авіакомпанії щодо нарощування пасажиропотоку на даному напрямку та збільшення географії польотів», – підкреслюють у МА «Бориспіль».

Однак саме цей пункт став найбільш конфліктним під час перемовин з Ryanair. «Зокрема, ми наполягали і продовжуємо це робити, що польоти до Лондона не можуть підпадати під дію 80% знижки, оскільки за цим напрямком вже здійснюють польоти British Airlines та базовий перевізник аеропорту – МАУ. Крім того, аеропорт не зможе зафіксувати збір для пасажирів авіакомпанії Ryanair на рівні $7,5, оскільки він залежить саме від забезпечення та нарощування пасажиропотоку на даному напрямку. Така позиція виявилася неприйнятною для представників лоукостера. Ми офіційно заявляємо про гарантії пасажиропотоку зі сторони авіакомпанії у розмірі 150 000 пасажирів, що складає 1,5 % планового пасажиропотоку «Борисполя» у поточному році», – пояснюється у листі.

Підбиваючи підсумки останніх резонансних подій, у «Борисполі» зазначають, що перемовини авіакомпанії Ryanair та аеропорту «Бориспіль» з фінансових питань «були приречені з моменту фіксації ставки у розмірі $7,5, яка відображена у Меморандумі між Міністерством інфраструктури та керівництвом авіакомпанії. Дана ставка з господарюючим суб’єктом – аеропортом “Бориспіль” – не була погоджена на предмет економічної доцільності, обґрунтованості та недискримінації інших контрагентів аеропорту». А підписання контракту «із суто економічного процесу перетворилося на поле для політичних дивідендів окремих осіб». 

Водночас, як зазначається у листі, аеропорт «Бориспіль» готовий до аудиту перемовного процесу із авіакомпанією Ryanair на предмет економічної доцільності.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS