Китай незабаром може обігнати Сполучені Штати в якості найбільшого в світі імпортера нафти в цьому році, зміцнившись у статусі найбільшого гравця на азіатському нафтовому ринку, який буде все більше домінувати в торгівлі паливом в регіоні. Про це повідомляє Reuters.
Вперше Китай імпортував більше сирої нафти в першому півріччі, ніж США, показують статистичні дані уряду. Китай імпортував у середньому 8,55 млн барелів на добу, тоді як США – 8,12 млн барелів на добу. Ця тенденція, швидше за все, триватиме й надалі.
Це свідчить про те, що центр ваги на світових ринках зміщується. Китайський державний нафтовий трейдер Unipec зараз – найбільший фізичний трейдер нафти в світі. Залучаючи більше світової нафти, Китай, другий за величиною споживач нафти після США, тепер відіграватиме вирішальну роль у встановленні світових цін на сировинні товари, особливо в міру розвитку ринку ф'ючерсів на сиру нафту в Шанхаї.
Зростання імпорту в Китаї обумовлено розширенням потужностей нафтопереробних заводів. Але оскільки внутрішній попит не виправдав надії щодо використання запасів, експорт бензину і дизельного палива з Китаю піднявся до рекордних рівнів. Поставки нафтопродуктів з КНР збентежили конкурентів по всій Азії і знизили рентабельність дизельного палива.
«Китай здійснює значний вплив на традиційні експортні вузли Тайваню, Кореї та Сінгапуру, щоб захопити частку ринку в Південно-Східній Азії та Австралії», – сказав Джо Вілліс, старший аналітик в Wood Mackenzie.
Тенденція до збільшення обсягів переробки і збільшення експорту триватиме і далі.
До 2020 року Китай планує збільшити показники ще на 2,5 млн барелів на день, про це йшлося на нещодавній презентації China Petroleum&Chemical Corp, або Sinopec. Sinopec є найбільшим в Азії нафтопереробним заводом і материнською компанією для Unipec.