Загальна статистика скарг, які надійшли протягом 2015-2017 років, вказує на те, що із початком функціонування системи публічних закупівель (ProZorro) кількість скарг до Антимонопольного комітету постійно зростає, а також збільшується кількість порушень з боку замовників під час проведення торгів, повідомляє прес-служба АМКУ.
Рік | Кількість скарг |
2015 | 1350 |
2016 | 3100 |
18.08.2017 | понад 3500 |
Причиною такого збільшення скарг в АМКУ називають довіру з боку підприємств до органу оскарження,а також відкритість пропозицій конкурентів, що дозволяє суб'єктам господарювання самостійно виявляти порушення в пропозиціях конкурентів.
У повідомленні зазначається, що за період функціонування органу оскарження з 2010 року категорія порушень майже незмінна: встановлення дискримінаційних умов у документації, у тому числі, встановлення технічних вимог під конкретного постачальника; дискримінаційний підхід під час розглядупропозицій учасників (неправомірне відхилення учасника або обрання переможцем учасника, пропозиція якого не відповідає умовамдокументації).
У АМКУ зазначають, що за період 2016-2017 років найбільше скаржаться на ПАТ «Укрзалізниця» та її філії/підрозділи, за вказаний період надійшло більше 500 скарг.
“Поряд з недотриманням замовниками вимог законодавства у сфері публічних закупівель слід закцентувати увагу на значному збільшенню випадків зловживань з боку учасників торгів (у тому числі, потенційних) під час оскарження процедур публічних закупівель.”, – йдеться в повідомленні АМКУ.
Нагадаємо, 14 серпня Антимонопольний комітет України зобов'язав виробників мінеральних добрив щомісяця надавати інформацію про ціни на цьому ринку, обсяги виробництва міндобрив, реалізації на внутрішньому ринку і на експорт.
У разі порушення зазначеними компаніями законодавства про захист економічної конкуренції АМКУ обіцяє застосувати заходи впливу в рамках своїх повноважень.