Китайський Meituan Dianping, що займається продажем і доставкою продуктів і квитків в кіно, увійшов до п'ятірки найдорожчих стартапів світу. Оцінка його вартості досягла $30 млрд, що зробило його дорожчим за Airbnb і SpaceX, пише Ain.ua з посиланням на Bloomberg.
Інвестори готові вкладати гроші в Meituan Dianping, тому що він займає домінуючу позицію на ринку з більш ніж мільярдом людей.
Щоправда, за межами Китаю про компанію мало хто знає. Вона займається доставкою їжі, продає продукти і квитки в кіно, надає відгуки про ресторани і знижки для групових покупок.
Meituan.com в 2010 році заснував Ван Сінь як аналог Groupon – сервісу групових покупок, де люди отримують знижки, купуючи електроніку або їжу в ресторанах разом.
У 2015 році компанія обʼєдналася з Dianping – шанхайським сервісом відгуків на ресторани й інші заклади. Після злиття дві компанії були оцінені в $15 млрд.
Нова компанія Meituan Dianping значно розширила сферу діяльності. Через спеціальні додатки користувачі можуть замовити доставку готової їжі, продуктів, масаж, стрижку і манікюр додому або в офіс. Один із популярних сервісів – замовити мийку машин, поки вона припаркована на вулиці, а власник на роботі. Зробивши роботу, мийник відправить фото, щоб підтвердити якість. У Meituan стверджують, що у додатків компанії 280 млн активних річних користувачів і 5 млн підключених бізнесів.
В останньому раунді стартап залучив $4 млрд від китайського Tencent Holding, венчурного фонду Sequoia Capital і американського тревел-гіганта Priceline Group.
Крім Meituan, у першу п’ятірку найдорожчих стартапів увійшли Uber – $68 млрд, Didi Chuxi – $50 млрд, Xiaomi – $46 та Airbnb – $29,3.