На початку січня ЗМІ, посилаючись на прес-службу Київської міської держадміністрації та мера Віталія Кличка, поширили новину про те, нібито КМДА планує будувати Велику окружну дорогу, яка пройде через міста – супутники Києва. Деякі видання проілюстрували новину картою, яка показувала, де ймовірно має пролягати ця магістраль. Насправді все виглядає дещо інакше. Mind коротко роз'яснює ситуацію.
Є два проекти доріг в об'їзд столиці – це київська Окружна (Кільцева) дорога і Велика Окружна дорога, яка пройде далеко від меж міста.
Міська Окружна має пройти по периметру Києва. Про неї і говорять у КМДА. Вартість будівництва цієї дороги оцінюють приблизно в $2 млрд. Останній раз роботи з будівництва цієї об'їзної магістралі велися наприкінці 2000-х, а відновилося будівництво в 2016 році.
В експлуатації вже знаходиться близько 35 км. Скільки кілометрів потрібно ще побудувати, щоб замкнути кільце, не уточнюється. Наразі тривають будівельні роботи на ділянці від проспекту Маршала Рокоссовського до вул. Богатирської. Планується, що міське «автокільце» налічуватиме 4–6 смуг.
До робіт з будівництва міської Кільцевої дороги влада столиці планує залучити китайську корпорацію CRBC. Але для цього КМДА слід вирішити земельні питання – деякі ділянки, якими проходить і має пройти Кільцева, знаходяться на балансі області або в приватному володінні.
Натомість Велика Окружна дорога – це магістраль, сумарна довжина якої повинна скласти близько 213 км. Планувалося, що це буде 6–8-смугова дорога, яка пройде на відстані 30-40 км від центру Києва. Відстань від межі міста буде приблизно вдвічі меншою – 15–20 км. Пролягатиме нова автострада, згідно з проектом, через населені пункти Ворзель, Глеваха, Українка, Бориспіль, Бровари та Старі Петрівці.
У складі магістралі заплановано 7 естакад, 50 шляхопроводів і 35 дворівневих розв'язок. У 2016 році в Київській облдержадміністрації повідомляли, що ведуть проектні роботи. Але відтоді жодної іншої інформації не озвучувалося. Можливо тому, що це надто дорогий об'єкт інфраструктури (вартість такого будівництва в «Укравтодорі» оцінюють у $12 млрд) і складний з точки зору реалізації – частина земель, якими планується прокласти цю магістраль, знаходиться в приватній власності, а по деяких ділянках навіть тривають судові розгляди.
Проект Великої Окружної передбачає також будівництво двох мостів через Дніпро – у районі Українки і Овруча, а також міст через р. Десна.
Чи передбачає КМДА в проекті міської Кільцевої нові мостові конструкції – невідомо. У 2012 році, коли обговорювався проект будівництва 18-кілометрової ділянки цієї дороги від Бориспільської траси (село Проліски) до Чапаєвки на правому березі Дніпра, будувати новий міст через Дніпро планували – його довжина мала скласти 700 м.