З моменту виходу на українські залізниці швидкісних потягів «Інтерсіті» у 2012 році вандали розбили в них 557 бічних вікон на суму понад 5,5 млн грн. Про це пише ЦТС.
Згідно з повідомленням, до зазначеної суми входить лише вартість склопакетів.
«Вартість одного вікна змінюється відповідно до економічної ситуації в Україні. Зараз одне вікно коштує приблизно 10 000 грн. Таким чином, вартість розбитих вікон за ці роки склала понад 5,5 млн грн. Але це витрати на закупівлю тільки склопакетів. Загальні ж збитки набагато більше. Зокрема, для заміни вікон відволікаються від основної роботи працівники. А поїзд, в якому здійснюється ремонт, відставляється, як мінімум, на добу, тому що клей та інші технологічні матеріали повинні затвердіти. А це тягне за собою серйозні збитки», – пояснив заступник начальника філії УЗ «Українська залізнична швидкісна компанія» Олександр Кутішенко.
За його словами, у середньому поїзд «Інтерсіті» за один рейс перевозить трохи більше тисячі пасажирів, що приносить дохід близько 300 000 грн, які УЗ недоотримує в разі простою поїзда.
Але найбільші збитки підприємство несе в разі розбиття скла в кабінах машиністів: там одне скло коштує приблизно 745 000 грн. Для його заміни доводиться відставляти поїзд мінімум на чотири доби.
За словами Кутішенка, з 2012 року лобові стекла поїздів «Інтерсіті» били вже 45 разів.
На щастя, через розбиті стекла швидкісних поїздів ще ніхто серйозно не постраждав. Однак, з огляду на швидкість, з якою рухається потяг, ймовірність того, що осколок скла може сильно поранити або травмувати людей, що знаходяться зовні (неподалік колії або на пероні), дуже велика, зазначає чиновник.