Єврокомісія оштрафувала сім компаній на загальну суму 546 млн євро за участь у трьох різних картельних змовах у сфері морських перевезень автомобілів і поставки автозапчастин, повідомляється на сайті європейського регулятора.
«Збільшуючи вартість автозапчастин або вартість доставки автомобілів, картелі зрештою шкодять європейським споживачам і негативно впливають на конкурентоздатність європейського автомобільного сектору, в якому працює близько 12 млн людей по всьому ЄС», – сказала єврокомісар із конкуренції Маргрете Вестагер.
Єврокомісія встановила, що чилійський морський перевізник CSAV, японські перевізники K Line, MOL і NYK, а також норвезько-шведський перевізник WWL-EUKOR брали участь у картельній змові, яка стосувалася морських перевезень автомобілів. На компанії накладено спільний штраф у розмірі 395 млн євро.
За даними ЄК, у період з 2006 по 2012 рік ці компанії координували свої дії, зокрема узгоджували ціни й розподіляли між собою клієнтів.
У другому рішенні Єврокомісія встановила, що компанії Bosch (Німеччина), Denso і NGK (обидві Японія) брали участь у змові щодо постачання свічок запалювання автовиробникам у ЄС, і наклала на них штраф у розмірі 76 млн євро. Їх також викрили в координації дій на ринку в період з 2000 по 2011 рік, включаючи змову щодо цін і розподілу між собою основних покупців, щоб «зберегти наявний статус-кво на ринку свічок запалювання».
Третє розслідування ЄК стосується ринку гальмівних систем: тут виявлено дві картельні змови в 2007 і 2011 роках. Одна з них пов’язана з поставками гідравлічних гальмівних систем (HBS), у змову входили компанії TRW, Bosch і Continental (Німеччина).
Друга змова стосувалася поставки електронних гальмівних систем (EBS), входили компанії Bosch і Continental. Загалом на учасників наклали штрафи в розмірі 75 млн євро.