МЕРТ закликає бізнес долучатись до розробки секторальних експортних стратегій

Секторальні стратегії планується створити для 7 перспективних напрямків

Фото: Shutterstock

Міністерство економічного розвитку і торгівлі України пропонує експортноорієнтованому бізнесу долучитись до створення секторальних експортних стратегій за 7 перспективними напрямками, зокрема, виявити перешкоди, які заважають розвитку, та створити детальний план дій на найближчі 3 роки. Про це йдеться на сайті міністерства.

Серед перспективних секторів економіки України обрано наступні напрямки: інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ), креативні індустрії, туризм, технічне обслуговування та ремонт повітряних суден, виробництво запасних частин та комплектувальних виробів для аерокосмічної та авіаційної промисловості, машинобудування, харчова і переробна промисловість.

«Під час розробки Експортної стратегії було обрано сім перспективних секторів, які містять додану вартість, що залишається в країні, мають значний попит на світових ринках, де є розвиток інновацій і малого та середнього підприємництва. Тому разом з бізнесом будемо працювати над створенням секторальних стратегій, бо експорт якісно змінює країну», – йдеться в повідомленні з посиланням на заступника міністра економічного розвитку і торгівлі України – торгового представника України Наталію Микольську.

Вона зазначила, що тут в першу чергу має йти ініціатива від бізнесу, бізнес- та галузевих асоціацій, які розуміють і добре знають ситуацію у своєму секторі та братимуть активну участь у розробці цих стратегій. Торговий представник закликала їх представників вже зараз звертатися зі своїми пропозиціями до Мінекономрозвитку та Офісу з просування експорту.

Так, щоб секторальні стратегії максимально відповідали потребам експортноорієнтованих підприємств, вони розроблятимуться інклюзивно, тобто в активній співпраці з бізнесом, бізнес- та галузевими асоціаціями, а також за участі Міжнародного торговельного центру (ITC) та підтримки Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ).

Водночас документ передбачає створення умов для розвитку експорту всіх секторів економіки. Передусім, завдяки створенню сприятливих умов, що стимулюють торгівлю та інновації для диверсифікації експорту, розвитку послуг з підтримки бізнесу та торгівлі, здатних підвищити конкурентоспроможність підприємств, зокрема малих та середніх, поліпшенню їх навичок і компетенцій, необхідних для участі в міжнародній торгівлі.

Експортна стратегія України: дорожня карта стратегічного розвитку торгівлі на період 2017–2021 роки була затверджена Урядом 27 грудня минулого року. Документ визначає стратегічні цілі розвитку торгівлі України на наступні 4 роки. Основною метою Експортної стратегії є перехід до експорту наукомісткої інноваційної продукції для сталого розвитку та успіху України на світових ринках. Також у рамках документу було затверджено перелік «ринків у фокусі» для українського експорту, серед яких ринки ЄС та топ-20 ринків інших країн, зокрема, Китаю, США, Туреччини, Індіъ та ін.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS