Компанія Cambridge Analytica, яка співпрацювала з передвиборчою кампанією Дональда Трампа, отримала доступ у Facebook до мільйонів профілів американських виборців, що дало їй змогу вплинути на хід виборів. Про це повідомляє The Guardian.
Cambridge Analytica, власником якої є мільярдер Роберт Мерсер, скористалася персональною інформацією, яку незаконним чином отримала у 2014 році, щоб збудувати систему, націлену на персоналізовану рекламу на виборців у США.
Крістофер Вайлі, який працював із професором Кембриджського університету Олександром Коганом, для отримання персональних даних, сказав: «Ми використовували Facebook для збору мільйонів профілів людей. Ми збудували моделі, щоб використовувати те, що ми про них знаємо, та націлитися на їх внутрішніх демонів. Це було основою всієї компанії». Зазначається, що розроблена ними програма This is your digital life створювала психологічний портрет користувача.
Ця програма після встановлення робила запит у користувача на доступ до приватної інформації, такої як список друзів у соцмережі, а також до вподобаного користувачами контенту.
У 2015 році Facebook видалила програму та вимагала, щоб компанія видалила всі отримані дані.
У США генеральний прокурор Массачусетса повідомив, що планує розпочати розслідування проти Facebook.