Вчений-психолог, який опинився в центрі скандалу навколо неправомірного використання особистих даних 50 млн користувачів Facebook, працював з російськими фахівцями над психологічним дослідженням інтернет-користувачів, повідомляє Reuters.
Олександр Коган з групою вчених Санкт-Петербурзького державного університету досліджував питання про те, які риси особистості пов'язані з образливою поведінкою в Інтернеті, повідомила Яніна Лєдова, викладач кафедри психології СПбДУ.
Зокрема, йшлося про такі риси як психопатія, нарцисизм і макіавеллізм, які в психології об'єднані в т.зв. «темну тріаду».
«Ми хотіли виявити інтернет-тролів, щоб якось покращувати життя людей, які страждають від тролінгу», – прокоментувала Лєдова.
Коган, професор психології Кембриджського університету, потрапив під вогонь критики за передачу консалтинговій компанії Cambridge Analytica даних користувачів Facebook, зібраних за допомогою психологічного онлайн-тесту.
Кілька сотень тисяч людей пройшли цей тест, але додаток, який використовувався для його проходження, також збирав інформацію про всіх друзів користувачів Facebook без їх відома чи згоди.
Ці дані потім були використані в таргетинговій рекламній кампанії, метою якої було допомогти Дональду Трампу здобути перемогу на президентських виборах в США в 2016 році, сказав глава Cambridge Analytica Александр Нікс під час знятої без його відома розмови з журналістом британського телеканалу Channel 4.
Нікса тимчасово відсторонено від посади через скандал. Через цей скандал Facebook втратив майже $50 млрд ринкової вартості.
В інтерв'ю ВВС Нікс сказав, що і Facebook, і Cambridge Analytica зробили його «цапом-відбувайлом». Будь-яких зв'язків Cambridge Analytica з університетом не виявлено.
Як повідомлялося, Цукерберг вперше прокоментував скандал із «витоком» даних 50 млн користувачів Facebook. Він розповів про плани компанії проаналізувати всі додатки, які отримують доступ до персональних даних, та обмежити до них доступ.
Нагадаємо, інвестори подали до суду на Facebook через скандал зі зливанням даних третім особам.
Раніше видання The New York Times і The Guardian опублікували розслідування, в якому йдеться про те, що Cambridge Analytica, яка працювала на передвиборчу кампанію Трампа, отримала доступ до 50 млн профілів американських виборців, що дало їй змогу вплинути на хід виборів.