Facebook поки що відклав презентацію смарт-колонки, яка збирає дані про користувачів

Що не дивно, адже на тлі скандалу з витоком даних мало хто захоче ділитися з Facebook персональною інформацією

фото Shutterstock

Компанія Facebook вирішила перенести на осінь випуск «розумної колонки» з  вбудованим голосовим помічником і відеочатом, яку спочатку планувалося презентувати публіці під час конференції F8 на початку травня, повідомляє Hi-Tech з посиланням на Bloomberg.

Керівництво соцмережі вирішило, що зараз випускати подібний гаджет недоречно в зв’язку зі скандалом із витоком даних.

Інженери Facebook вважають за краще переконатися, що смарт-колонка не порушує недоторканність особистого життя, розповіли виданню джерела, обізнані з ситуацією.

Зазначається, що така колонка від Facebook може збирати та накопичувати дані, щоб більше дізнатися про повсякденне життя і звички своєї аудиторії. Ця інформація дозволить Facebook демонструвати користувачу більш підходящий контент і таргетовану рекламу. Навряд чи користувачі захочуть відкривати соцмережі ще більше інформації про себе на хвилі скандалу навколо того, що Facebook «зливав» персональні дані користувачів третім особам.

Смарт-колонка – пристрій із класу «розумної» побутової техніки для оснащення «розумного будинку». Зроблена у вигляді динаміка (музичної колонки), однак має вбудований мікрофон, вбудовану відеокамеру та рідкокристалічний сенсорний екран. Пристрій підключено до інтернету. Головний компонент – це віртуальний голосовий помічник з елементами штучного інтелекту, який може ставити і відповідати на питання, на зразок Google Assistant, Apple Siri, Microsoft Cortana, Amazon Alexa, Samsung Bixby.

Пристрій вмикається (і вимикається) з допомогою ключового слова. Всі людські слова записуються і відправляються в інтернет-хмару для аналізу і відповідної реакції віртуального помічника.

Зі смарт-колонками не все так просто. Як ми повідомляли, Alexa від Amazon лякає користувачів несподіваним сміхом, інколи це навіть може вплинути на хід ділових переговорів.

Між тим у Facebook, намагаючись відновити довіру користувачів, повідомляють, що запроваджують нові функції, які допоможуть зберегти свої дані в соцмережі. 

З'ясувалося, як стала можливою крадіжка особистих даних в соцмережі. У 2013 році професор Кембриджського університету Александр Коган створив черговий додаток-тест на зразок «Дізнайся, хто ти із серіалу «Друзі». Для його проходження потрібно було відкрити доступ до даних своєї сторінки. Однак додаток діяв хитріше і просив доступ ще й до сторінок друзів користувача. В результаті тест пройшли 270 тисяч чоловік, проте Коган зібрав особисті дані 50 млн користувачів.

Потім він продав ці дані компанії Cambridge Analytica, яка згодом використала їх для маніпуляції на виборах в 200 країнах по всьому світу.

Як показало розслідування Channel 4, в Facebook не могли не знати про це, і швидше за все вирішили просто зам'яти історію, хоч це і не вдалося.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS