Мобільний інтернет у 2017 році приніс мобільним операторам практично стільки ж грошей, скільки і голосові дзвінки, повідомляє Ліга:Бізнес. Як зазначається, про це йдеться в опублікованому нещодавно звіті Національної комісії з питань регулювання зв'язку (НКРЗІ).
Так, минулого року загальний заробіток мобільних операторів склав 37,5 млрд грн, з яких, зокрема, 12,2 млрд грн (або 33%) – мобільний інтернет та 12,9 млрд грн (або 35%) – плата за голосові дзвінки. Як зазначається, галузевий регулятор вперше вказав розбивку за складовими доходу від послуг мобільного зв'язку.
Водночас НКРЗІ посилається на дані самих операторів, які не надають у відкритому доступі такої чіткої сегментації, а тільки зазначають, що інтернет-трафік зростає на сотні відсотків на рік.
Як зазначається у звіті НКРЗІ, за останні два роки (2016-й та 2017-й) помітно зменшилася кількість сім-карт, які використовують українці – на 5 млн, до 55,7 млн. При цьому кількість сімок, які використовуються для мобільного інтернету, за даними НКРЗІ, постійно зростає, й за підсумками минулого року становить уже 29,2 млн штук.
Так, видання наводить дані нещодавнього дослідження агентства мобільного маркетингу LEAD, згідно з яким 9, 91% українських володарів смартфонів уже встановили хоча б один з доступних застосунків для комунікацій. Viber є у 85% опитаних, Facebook Messenger – у 45%, Skype – у 33%. Як зазначається, номер – це вже не головне в комунікації. На перший план виходить аккаунт.
За даними LEAD9, смартфонами з сенсорними екранами зараз користуються близько 45% всіх дорослих в Україні. Як повідомляється, 69% абонентів lifecell перейшли на розумні пристрої, завдяки чому доходи оператора від передачі даних вже перевищили доходи від голосових послуг. У Vodafone мобільна передача даних у доходах теж уже перевищує «голос». «За передачу даних у нас позитивна динаміка, а голосу і СМС – негативна», – йдеться у повідомленні із посиланням на начальника відділу із зв'язків з громадськістю Vodafone Ukraine Вікторію Рубан.
Водночас, як зазначається, «Київстар» – це єдиний з операторів, який окремо відображає виручку від мобільного інтернету в звітності. За підсумками 2017 року, вона склала 4,1 млрд грн (або близько третини від усього ринку). Але в загальній структурі доходів компанії передача даних становить близько 27%, що менше, ніж в середньому по ринку.
Також згідно зі звітом НКРЗІ, вагому частина доходу мобільних операторів, як і раніше, складають СМС, ММС і контент-послуги – 9,5 млрд грн (або 25%).
Так, видання цитує керівника LEAD9 Назара Гриника, який пояснює, що контент-послуги (наприклад, популярні колись рінгбектон, гороскопи, прогноз погоди, вікторини, довідка) вже не приносять операторам мобільного зв'язку стільки грошей, як раніше. Тому він припускає, що основна частка заробітку в цьому сегменті припадає на СМС. Він зазначає, що обсяг користувальницьких повідомлень швидко зменшується, але їх середня вартість значно зросла. «Зараз СМС коштує майже 1 грн, а колись був по 20 копійок», – згадує менеджер.
Як зазначається, СМС все ще є способом повідомлення клієнтів – ними користуються банки, магазини, таксисти, але все більше повідомлень, навіть сервісних, компанії та абоненти починають відправляти через месенджери. Голосові послуги теж поступово починають мігрувати в сторонні додатки, повідомляє видання.