Єврокомісія почала антимонопольну перевірку угоди з придбання американською компанією Apple додатку Shazam, який спеціалізується на розпізнаванні музики. Про це повідомляє «Коммерсант» з посиланням на сайт Єврокомісії.
«За останні роки те, як люди слухають музику, дуже змінилося, і все більше європейців почали користуватися стрімінговими сервісами, – зазначила член комісії з питань конкуренції Маргрете Вестагер.- При розслідуванні ми хочемо переконатися, що меломани продовжать користуватися привабливими пропозиціями від стрімінгових компаній і їх вибір не буде обмежено в результаті злиття».
Британська компанія Shazam була створена в 1999 році. Сервіс дозволяє визначити автора, виконавця, назву пісні чи альбому по невеликому фрагменту. Достатньо записати аудіо- або відеофрагмент з будь-якого джерела і завантажити в Shazam. Сервіс аналізує його, створює «звуковий відбиток», який порівнює з наявними в базі понад 35 млн композицій, і надає назву і виконавця композиції, а також посилання на її повну версію в таких сервісах, як iTunes, Spotify, YouTube, Groove Music.
За даними Shazam, на вересень 2016 року додаток було завантажено більше 1 млрд разів, і ним скористалися для визначення більш 30 млрд композицій.
Доходи компанія отримує з комісійних виплат за пісні, які вдячні користувачі, після того як знайшли потрібну пісню, купують у віртуальному магазині iTunes, що належить Apple.
В Єврокомісії побоюються, що метою придбання Shazam є усунення посередника з метою економії на комісійних. Крім того, угода може зашкодити конкуренції, якщо Apple відключить перенаправлення користувачів на інші віртуальні музичні магазини, крім iTunes.
Це може неправомірно посилити позиції Apple Music на шкоду інтересам компаній Google Play Music і Spotfly, зазначає видання.
В офіційній заяві не розкривається вартість угоди, однак, за даними джерел, сервіс Shazam був оцінений в $400 млн.