У середу нідерландський платіжний сервіс Adyen провів IPO на біржі Euronext в Амстердамі. У перший же день торгів акції Adyen зросли більш ніж удвічі – якщо спочатку акція сервісу коштувала 240 євро, то надалі ціна зросла до 503 євро, а на момент закриття становила 463 євро, інформує «Коммерсант».
Завдяки цьому вартість компанії зросла до більш ніж 13 млрд євро. Розміщення Adyen – найбільше IPO технологічної компанії з початку року.
В ході IPO компанія залучила 947 млн євро, продавши 13,4% своїх акцій. Серед клієнтів Adyen – Uber, Airbnb, Netflix і Spotify. За минулий рік сервіс провів платежі на 108 млрд євро (проти 66 млрд євро роком раніше), а його власна виручка зросла до 900 млн євро.
Сервіс Adyen був створений в 2006 році, зараз в компанії працюють близько 700 співробітників, у неї 15 офісів у різних країнах.
При цьому багато експертів бачать у зростанні акцій Adyen швидше ознака нової бульбашки, пише видання. Нинішня вартість компанії більш ніж в 100 разів перевищує суму, якої за прогнозами має сягнути її прибуток до сплати відсотків і податків у 2018 році.
Як зазначив аналітик по ринку акцій компанії InsingerGilissen Bankiers Йос Верстіг, «всі думають, що вона стане переможцем в фінтех-сфері, і люди платять за це». На його думку, це більше спекуляції, ніж інвестування.