Російська компанія «Новатек» хоче брати участь у великомасштабних перевантаженнях LNG-газу на трьох ділянках в Арктиці та просить норвезьке управління громадського захисту надати їй на це дозволи. Про це повідомляє The Barents Observer.
«Новатек» потребує впровадження схеми, за якої перевантаження відбуватиметься з танкера на танкер, оскільки компанія зіткнулась із невідповідністю виробничих потужностей та можливостей експорту.
Встановивши в Норвегії перевантажувальні пристрої для кораблів, флот танкерів льодового класу зможе значно скоротити дальність плавання. Замість того щоб прокладати шлях до західноєвропейських портів, дорогі кораблі будуть переправлятись до норвезьких фьордів і назад.
Це допоможе зекономити час та транспортні витрати.
Норвезька компанія Norterminal заявляє, що бере участь в тендері, організованому «Новатеком». Російська компанія, у свою чергу, підтвердила, що рішення, запропоноване норвежцями, є найкращим для неї.
Представник Norterminal Арне Рамстад підкреслив, однак, що до початку операцій «Новатек» має показати, що вона може забезпечити усі необхідні можливості.
«Ми все ще знаходимось на стадії підготовки, і контракти не підписані», – підкреслив він.
Потенційні обсяги є величезними і для них потрібні будуть три пункти для перезавантаження. На кожному з них щомісячно буде здійснюватись до 15 операцій.
Перші дрібномасштабні операції із перевантажень можуть розпочатись уже в середині листопада 2018 року. Подальше збільшення обсягів відбуватиметься у грудні, січні і аж до червня 2019 року.
Загалом 45 перевантажувальних операцій на місяць включатимуть кілька сотен тисяч тонн LNG-газу.
Наразі російська компанія має 5 кораблів, що перевозять LNG-газ, ця цифра збільшуватиметься до 15. Усі з них мають першокласний захист від льоду Arc7 та є набагато дорожчими у використанні, ніж звичайні.
Для реалізації нового проекту Росії буде потрібна додаткова інфраструктура. «Новатек» розглядає не лише нові об'єкти в Арктиці, а й на російському тихоокеанському узбережжі. Зазначається, що ще один перевантажувальний пункт буде збудовано у закинутому комплексі ВМС РФ в Бечевинці, який зможе опрацьовувати до 20 млн тонн LNG-газу на рік.
Видання підкреслює, що компанія Norterminal має багаторічний досвід перевантажень арктичних кораблів, але ніколи раніше вона не працювала із газом. В період 2014–2016 років компанія здійснювала масштабні перевантаження нафти для «Лукойлу» з річними обсягами, які перевищували 6 млн тонн.