Китайський виробник смартфонів Xiaomi провів первинне публічне розміщення своїх акцій (IPO), зумівши залучити лише $4,7 млрд замість запланованих $6,1 млрд. Про це повідомляє агентство Bloomberg з посиланням на джерела.
Всього технологічний гігант випустив 2,18 млрд акцій вартістю 17-22 гонконгських доларів.
Як відзначають аналітики, нинішнє IPO викликало значний попит з боку інституційних інвесторів, однак не надто великий ажіотаж серед роздрібних. Xiaomi зуміла залучити сім великих якірних інвесторів, серед яких американський виробник процесорів Qualcomm, китайський оператор мобільного зв'язку China Mobile, китайський фонд CICFH Entertainment.
Також серед тих, хто вклав гроші в IPO Xiaomi, виявився мільярдер Джордж Сорос, великий китайський інвестфонд Hillhouse Capital і американська Capital Group Cos, пише «Вести.Экономика «.
Суми, які вклали в акції компанії китайський мільярдер Лі Ка-Шін, засновник Alibaba Джек Ма і голова ради директорів Tencent Поні Ма, поки що невідомі.
Третину з виручених в ході IPO коштів планується направити на дослідження і розробку основної продукції, включаючи смартфони, ноутбуки, розумні телевізори, колонки та роутери. Ще стільки ж буде виділено на розширення і посилення фірмової екосистеми, насамперед в області IoT (інтернету речей), споживчих товарів і сервісів мобільного інтернету, включаючи штучний інтелект.
Інші 30% коштів планується направити на розширення присутності на світовому ринку, включаючи наймання місцевих співробітників в різних країнах і інвестиції в партнерів по роздрібній торгівлі. Ще 10% коштів розглядаються як робочий капітал і кошти на інші корпоративні витрати.
Котирування акцій Xiaomi на Гонконгській фондовій біржі почнуться з 9 липня.
Слід зазначити, що телефонний бізнес не надто рентабельний. У 2017 р маржа валового прибутку Xiaomi від продажів смартфонів склала лише 8,8%, тоді як в сервісному бізнесі (ігри, реклама, призначений для користувача інтерфейс MIUI та ін.) показник дорівнював 60%. Для порівняння, маржа прибутку Apple від реалізації флагманських смартфонів становить 60%.
Нагадаємо, чистий збиток Xiaomi в І кварталі перевищив $1 млрд.