Українці, які планують покупку одягу/взуття, активно використовують інтернет для пошуку інформації, зокрема, 30% покупок одягу і взуття було зроблено в інтернеті, 39% офлайн-покупців використовували онлайн-ресурси для вивчення товару перед покупкою, 32% користувачів шукають інформацію про товар в пошукових системах, при цьому 96% з них користувалися Google.
Такі результати дослідження поведінки українських споживачів оприлюднила прес-служба пошукової системи Google. На її замовлення компанія IPSOS досліджувала використання інтернету як каналу пошуку інформації перед покупкою, на прикладі таких категорій, як одяг і взуття, телевізори, ноутбуки. Дослідження проведено в травні – червні 2018 року шляхом онлайн-опитування, вибірка – 1200 осіб.
«Серед інтернет-джерел інформації найбільш популярними є сайти магазинів роздрібної торгівлі та виробників», – йдеться у повідомленні. Так, дослідження показало, що шлях від рішення до покупки одягу або взуття досить недовгий: майже половина покупок була здійснена протягом дня і 30% – протягом тижня.
Кожен третій українець (28%), що купує одяг і взуття, належить до категорії ROPO-покупців (Research Online – Purchase Offline/пошук онлайн – купівля офлайн). Результати опитування показують, що 64% споживачів вважають основним бар'єром, що перешкоджає купівлі товару через інтернет, відсутність можливості приміряти одяг/взуття; для 40% респондентів зручніше зайти в найближчий магазин, а 38% хоче отримати товар негайно і не готові витрачати час на очікування доставки.
Переважну більшість (82%) онлайн-покупок було зроблено через веб-сайт і сплачено наперед (59%).
Крім того, третина користувачів (33%) використовували мобільні пристрої для пошуку інформації про продукт, проте використовували смартфон для розміщення замовлення на куплений одяг/взуття тільки 11%. При цьому кожне третє онлайн-замовлення було розміщено і оплачено зі смартфона – 36% онлайн-замовлень, і 35% оплат були зроблені з мобільного пристрою.
Мобільні пристрої особливо популярні серед молоді – так, 47% респондентів у віці 16–24 років використовували для пошуку тільки мобільні пристрої (порівняно з 37% для всіх вікових категорій).
Важливість мобільного пристрою також демонструє той факт, що 38% покупців використовували смартфон під час візиту в магазин, щоб знайти додаткову інформацію про продукт – в основному, для порівняння цін.
Смартфон для пошуку інформації про товар українці найчастіше використовують вдома – 84%, і більше половини з них (51%) у ліжку перед сном.
У категорії телевізорів 50% покупок було зроблено протягом тижня після прийняття рішення щодо придбання нового ТВ.
Крім того, 50% покупців телевізорів починали покупку товару з онлайн-пошуку в Google – це найпопулярніше джерело першої інформації про товар. На другому місці – консультації безпосередньо в магазині та інформація з сайтів порівняння цін, їх відзначили по 48% опитаних. На третьому місці з часткою 44% – сайт виробника телевізора або магазину. 56% покупок телевізорів було зроблено онлайн. Проте багато з тих, хто зробив покупку офлайн, використовували інтернет для пошуку інформації: 35% – це ROPO-покупці. Основним бар'єром, що перешкоджає покупці через інтернет, 49% опитаних назвали відсутність можливості особисто протестувати телевізор.
У свою чергу вибір ноутбука для більшості покупців є осмисленим і раціональним рішенням. Так, для 38% покупців процес вибору ноутбука займає більше місяця, для 22% – від тижня до 30 днів, 21% – від декількох днів до тижня, і тільки для 19% – покупка ноутбука була спонтанним рішенням, прийнятим безпосередньо в день покупки.
Найбільш затребуваними джерелами інформації про ноутбуки є сайти порівняння цін (51%), пошукові системи (50%), сайти магазинів і виробників (48%).
Трохи більше половини покупок ноутбуків (55%) припадає на онлайн. А частка тих, хто шукав інформацію онлайн і зробив покупку офлайн, склала 36%.
Використовували смартфон під час візиту в магазин, щоб знайти додаткову інформацію про ноутбук, 53% респондентів, в основному, для читання відгуків і щоб дізнатися більш детальні технічні характеристики.
У цілому дослідження показало, що ключовим фактором популярності смартфона для пошуку інформації про товар є зручність і можливість використовувати його в будь-якому місці та в будь-який час – так відповіло понад 70% респондентів. Але хоча смартфон часто використовується для пошуку інформації, його ще досить рідко використовують для самої покупки. Понад 70% опитаних вважають, що для онлайн-покупок все ж зручніше використовувати інші пристрої.
Нагадаємо: згідно з дослідженням Towards a 5G consumer future, абоненти окреслили шість основних потреб, пов'язаних з мобільним інтернетом, задоволення яких вони очікують від мобільних операторів при плануванні подальшого розвитку мереж. Так, 44% абонентів готові платити за додаткові сервіси, але очікують, що їм більше не доведеться окремо оплачувати кожен використаний гігабайт.