Електромобілі в Китаї кожні 30 секунд відправляють владі КНР інформацію про місцезнаходження авто, його швидкість та напрям руху. Про це повідомляє The Independent.
Влада переконує, що дані використовуються виключно для безпекових цілей на дорозі, однак експерти в галузі конфіденційності занепокоєні, що отримані дані можуть бути використані для більш серйозного контролю за громадянами.
Автівки сотен автовиробників, серед яких VW, BMW, Ford і, навіть, Tesla оснащені відповідним ПЗ для передачі десятків видів інформації владі. Зазначається, що дані відправляються в автоматичному режимі і водії про це знають.
Автовиробники пояснюють це тим, що дотримуються місцевих законів, які застосовуються до автівок з альтернативною енергетикою.
Китайські чиновники говорять, що дані використовуються для підвищення безпеки, сприяння промисловому розвитку та плануванню інфраструктури, а також уникненню шахраювання в рамках програм субсидіювання. Але, видання наголошує, що в інших країнах такого немає .
Критики переконані, що інформація виходить за рамки того, що треба для досягнення заявлених владою цілей. Її можна використовувати не лише аби підірвати конкурентні позиції іноземних автовиробників, але й для спостереження за громадянами Китаю, в житті яких і так досить мало конфіденційності.
Згідно з національними специфікаціями, опублікованими в 2016 році, електрокари в Китаї передають дані з датчиків авто назад до виробника, а вже звідти їх (понад 61 пункт даних) направляють в місцеві центри, які контролює влада.