Данська компанія AP Moller Maersk – гігант морських вантажоперевезень, яка доставляє кожен п'ятий контейнер в світі, – заявила, що має намір перейти на чисту енергію до 2050 року і шукати альтернативу «найбруднішому» паливу в світі, пише HighTech Plus, посилаючись на Electrek.
«Ми знайдемо нове паливо для наших кораблів чи навіть нову систему живлення двигунів. І справа не в економії чи скороченні витрат. За останні 10 років нам вдалося збільшити економічні показники і не наростити при цьому обсяги викидів СО2. Але цього не достатньо. Переходити на чисту енергетику повинні не тільки держави, а й такі великі компанії, як ми. Час уже індустрії морських вантажоперевезень в цілому і Maersk, зокрема, взяти на себе відповідальність», – йдеться в офіційній заяві компанії.
Але перевести всі кораблі на чисте паливо буде не так просто, враховуючи їх розміри.
Деякі з них вантажних кораблів Maersk – розміром з кілька футбольних полів і схожі на плавучі міста. Працюють вони на бункерному паливі, тобто мазуті, роблячи вантажоперевезення одним з найбрудніших способів пересування. Настільки, що бензин і дизель здаються цілком екологічними порівняно з таким паливом.
Оскільки саме за рахунок морських вантажоперевезень здійснюється 80% світових торгових операцій, викиди СО2 в цій галузі становлять 3% від загального обсягу забруднень. Намір такого великого гравця, як Maersk, перейти на чисту енергетику може змінити ринок й істотно покращити екологічну ситуацію.
Як кораблі компанії будуть переходити на чисту енергію, поки не ясно. Деякі фахівці пропонують встановлювати на них невеликі ядерні реактори, інші розглядають комбінацію акумуляторів і сонячних панелей, а треті навіть думають повернутися до вітрил.
Будувати кораблі нового типу Maersk почне в 2025-2030 роках. Таким чином, можна почекати ще 7-12 років – за такий термін технології можуть вийти на принципово новий рівень.
Раніше в Maersk заявили, що попит на вантажоперевезення впав через торгову війну і напругу між країнами.