Департамент автотранспорту Каліфорнії (DMV) випустив останню серію звітів від компаній, які проводять випробування безпілотних транспортних засобів у штаті. Згідно з останнім даними, безперечним лідером став Waymo (підрозділ Aplhabet), найбільш несамостійними було визнано Uber та Apple. Про це із посиланням на дані звіту DMV повідомляє The Verge.
Видання зазначає, що ці звіти звісно дають суспільству краще уявлення про повільнимй та часто непрозорий процес тестування автономних авто, втім самі компанії мають багато можливостей надати не зовсім точні дані.
За законом, усі компанії, що займаються тестування безпілотних авто на дорогах загального користування в Каліфорнії, мають вказувати кількість пройдених миль та частоту,з якою водіям доводиться брати кермування в свої руки (що також називається «роз’єднання»).
DMV визначає «роз’єднання» як «деактивацію автономного режиму, коли відбувається відмова роботи автономної технології або коли безпечна експлуатація транспортного засобу вимагає, щоб водій-випробувач автономного транспортного засобу відключив автономний режим та негайно взяв керування на себе».
Це розпливчасте визначення дало змогу компаніям не включати деякі випадки до своїх звітів. Наприклад, минулого року один з водіїв безпілотного авто, що належить GM Cruise, проїхав на червоне світло світлофора після того, як водій взяв управління на себе та вирішив проїхати перехрестя, щоб не блокувати прохід пішохідним переходом. Компанія не включила цей випадок до звіту, оскільки водій діяв не через безпекову проблему або відмову автономної системи.
Критики вважають систему оцінювання далекою від досконалості з огляду на інтенсивність трафіку у різних містах та завантаженість доріг у різний період часу.
До результатів звіту: з грудня 2017 року по листопад 2018 року кращі результати продемонструвала компанія Waymo. Її 111 автомобілів накатали по Каліфорнії майже 2 млн км, що в три рази більше, ніж за минулий звітний період. Коефіцієнт відключень автопілота склав 0,06 на 1 000 км або одне втручання водія на 17 847 км.
На другому місці – GM Cruise зі 162 безпілотними автомобілями, які в цілому проїхали понад 720 000 км. Компанія повідомила про 86 випадків відключення системи, що становить одне втручання водія на 8 327 км. Це приблизно 0,12 відмов системи на 1 000 км.
Далі у списку знаходиться Apple, чиї 62 безпілотних Lexus накатали більше 128 000 км. Проте, у купертінського гіганта, поряд з Uber, виявився найгірший результат стосовно роботи системи автономного водіння. Компанія відзвітувала про 6 951 випадкок відключень автопілота, це 1 втручання водія на 1,8 км. У Uber коефіцієнт відключень автопілота склав 1 630 на 1 000 км (одне втручання водія на 0,6 км).
Американський виробник електрокарів Tesla традиційно не надав звітності про результати випробувань свого автопілота. Компанія пояснила це проведенням таємного тестування технології.