Початок серійного виробництва новітнього російського авіалайнера МС-21 відклали як мінімум на рік – до кінця 2020 року – через американські санкції. Це підтвердив глава держкорпорації «Ростех» Сергій Чемезов, передає Інтерфакс. Чемезов пов'язує затримку з припиненням поставок композитних матеріалів із США.
Як зазначив топ-менеджер, згідно з початковими планами, серійний випуск нових авіалайнерів мав початися вже наприкінці поточного року. Однак тепер терміни змістилися ближче до кінця 2020 року.
«У зв'язку з тим, що американці зупинили постачання композитних матеріалів, ми переходимо на свої композити. Необхідні розробки і російські партнери, зокрема, «Росатом», вже є», – прокоментував гендиректор держкорпорації.
Разом з тим Чемезов визнав, що у Об'єднаної авіабудівної корпорації, яка займається створенням МС-21, є серйозні фінансові проблеми. Він розповів про виявлення в ході аудиту ОАК нестачі приблизно 250 млрд рублів, передає Euronews.
Раніше «Ростех» взяв на себе зобов'язання профінансувати авіабудівників, зокрема, проект МС-21: при цьому держкорпорація повинна буде отримати повний контроль над ОАК.
Раніше ЗМІ писали, що російські компанії зіткнулися з проблемами при створенні композитного «чорного крила» для МС-21. Американський виробник Hexcel і японський Toray Industries, які постачали ряд компонентів для композитів, з яких виготовлялися крило і частини кіля, відмовилися від співпраці з російськими партнерами через санкції, введені Вашингтоном проти РФ.
За словами джерел в авіагалузі, розробникам доведеться шукати заміну японським і американським компонентам на китайському ринку, або чекати створення таких матеріалів в Росії. В іншому випадку не виключається варіант відмови від композитів в МС-21 і перепроектування крила і кіля в металі. Однак такий крок позбавить літак його головної конкурентної переваги.
У свою чергу, керівництво Центрального аерогідродинамічного інституту (ЦАГІ) заявило, що розробникам МС-21 не доведеться відмовлятися від використання композитних матеріалів, замінюючи їх металом, оскільки в Росії існують технології і можливість серійного виробництва необхідних деталей з композитів.
Композити – гетерофазні матеріали, окремі фази в яких виконують специфічні функції, забезпечуючи властивості, яких не має жодний з компонентів окремо (ред.).