Найбільший російський банк втратив «мільярди рублів» через помилки штучного інтелекту

Водночас автоматизація рутинних операцій дозволила звільнити 70% співробітників

фото Shutterstock

Російський «Сбербанк» втратив «мільярди рублів» через помилки штучного інтелекту, заявив глава банку Герман Греф, передає ТАСС.

«Штучний інтелект приймає рішення, як правило, у великих системах. Маленька помилка, яка закралася в алгоритм, може призводити до дуже значних наслідків. У нашій практиці ми втрачали великі гроші на цьому. Через те, що машина здійснювала маленьку помилку на великих обсягах, ми втрачали мільярди рублів», – сказав Греф.

Він також зазначив, що після виявлення помилки «Сбербанк» застосовував заходи для її усунення і покращував алгоритм.

«Ми вчилися на помилках, вставляли різні фільтри для того, щоб калібрувати, верифікувати систему штучного інтелекту», – розповів глава банку.

При цьому він зазначив, що АІ має і переваги. Зокрема, дозволяє вирішувати «прості, нецікаві завдання, пов'язані з повсякденним повторенням операцій» і з великою кількістю обчислень. Але в ситуаціях, коли даних мало або їх зовсім немає, штучний інтелект поки що не справляється, зазначив Греф.

У прес-службі «Сбербанку» уточнили, що мова йде про недоотриманий прибуток, а не про прямі збитки. «Банк постійно працює над покращенням інтеграції процесів штучного інтелекту в його системи», – повідомили в прес-службі російського банку.

У листопаді 2018 року Греф сказав, що після впровадження штучного інтелекту в «Сбербанку» було скорочено 70% менеджерів середньої ланки, які виконували рутинну роботу. Частина співробітників пройшли перенавчання і тепер займаються іншими завданнями в банку.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS