Škoda Auto, дочірня компанія Volkswagen Group, заявила про відмову від наміру створити свій новий мультибрендовий завод в Україні. Про це пише Інтерфакс-Україна з посиланням на повідомлення компанії «Єврокар».
Škoda Auto розглядає подібні можливості в Східній та Південно-Східній Європі. Однак це рішення не пов'язане з наміром переміщення виробництва з України, тобто завод «Єврокар» продовжить збірку автомобілів Škoda, повідомила компанія.
«Škoda як системоутворюючий автомобільний інвестор, визначаючи за дорученням Volkswagen Group потенційне місце для нового мультибрендового заводу, після ретельного аналізу скоротила вибір до чотирьох країн Східної і Південно-Східної Європи. України серед них немає. За офіційною інформацією Škoda Auto очікується, що остаточне рішення про майданчик буде прийнято протягом найближчих місяців. У відповіді на наш запит Škoda Auto також зазначила, що створення нового мультибрендового заводу тим не менш не пов'язане з переміщенням виробництва з України», – розповіли в компанії.
У «Єврокарі» зазначили, що питання розширення виробничих потужностей в Volkswagen Group і в Škoda Auto, зокрема, назріло ще кілька років тому, оскільки сьогодні заводи Škoda працюють зі 120%-м завантаженням потужностей у багатозмінному робочому режимі.
«Ще у 2017 році Україну відвідав голова Škoda Auto. За результатами зустрічі з главою українського уряду була сформована низка побажань до української влади в контексті розгляду України як зовнішнього виробничого майданчика для Škoda з урахуванням зручної логістики, угоди про зону вільної торгівлі з ЄС, наявності підготовлених трудових ресурсів і більш низької вартості робочої сили (майже вдвічі) у порівнянні з європейськими країнами», – нагадали в компанії.
Однак за цей час Україна так і не запропонувала умови, які привернули б потенційного інвестора, додають у «Єврокарі».
«В Україні досі не працюють митні й податкові стимули для діяльності індустріальних парків, хоча відповідні законопроекти були прийняті в першому читанні ще у 2016 році, не втілена в реальність анонсована 15-річна Стратегія розвитку ринку електромобілів, не розглянуті законопроекти для підтримки виробництва електромобілів, які внесені до порядку ще на початку року», – констатують у компанії.
Водночас в Україні активно лібералізують ввезення вживаних авто, фактично хаотизуючи авторинок і заганяючи все далі в тіньовий формат, тоді як до легального бізнесу пред'являють високі вимоги, вважають у «Єврокарі».
«Не дивлячись на позитивний меседж про те, що Škoda не збирається переносити виробництво з України, висновок достатньо однозначний: на жаль, Україна не витримала конкуренції в боротьбі за великі інвестиції. Можна сказати, що вона навіть не вступала в боротьбу... за 1,4 млрд євро інвестицій, 5000 нових робочих місць і можливість виробництва 300 000 автомобілів на рік із рівнем експорту 4,5 млрд євро», – зазначили в компанії.
«Тому «Єврокар», як контрактний виробник автомобілів Škoda в Україні, продовжує свою діяльність уже майже 20 років, а тим часом шанс на розширення виробництва і інтеграцію на європейський ринок залишається тільки шансом, і з кожним роком він все більше примарний... як і шанс України залишитися в клубі автомобілебудівних країн у цілому», – констатували в українській компанії.
Нагадаємо: «Єврокар» (Соломоново, Закарпатська обл.) випускає легкові автомобілі з грудня 2001 року. Інвестиції у створення заводу склали $250 млн. Сьогодні він – єдиний український виробник легкових автомобілів. У 2018 році «Єврокар» випустив 5659 автомобілів Skoda – на 7,9% менше, ніж роком раніше.
Автомобілі Skoda у 2018 році зайняли четверту сходинку рейтингу продажів нових авто в Україні з часткою ринку в 7%.
Згідно з даними НКЦБФР на ІІІ квартал 2018 року, більш ніж 68,84% акцій ПрАТ «Єврокар» володіє «Атолл Холдинг», бенефіціаром-контролером якого є Олег Боярин, ще 20% володіє «Простір Капітал».
Нагадаємо: у січні поточного року почесним головою наглядової ради «Єврокар» із завданням координації напрямку стратегічного розвитку компанії був обраний Вінфрід Фаланд (Winfried Vahland), який раніше обіймав керівні посади в концерні Volkswagen Group.
Раніше Mind писав, що Skoda представила перші фото нового чеського електромобілю на Женевському автосалоні.