АТ «Укрзалізниця» ініціює зміни до Податкового кодексу України й пропонує встановити фіксований податок на земельні ділянки, що відносяться до земель залізничного транспорту, у розмірі 0,25 % від їх нормативної грошової оцінки або від одиниці площі ріллі по області.
Про це йдеться в повідомленні на сайті інформаційного видання держперевізника «Магістраль».
З такою ініціативою компанія звернулася до профільних комітетів Верховної Ради України.
У компанії переконані, що збільшення витрат з 1,2 млрд грн (сплачено у 2018 році) до 4,2 млрд грн за 2019 рік створить передумови для економічно необґрунтованого заниження рентабельності діяльності залізничного транспорту та зменшення інвестиційної привабливості галузі. «Треба приймати рішення та ставати на цивілізований шлях зменшення, а згодом повного звільнення залізниці від сплати земельного податку. У разі не врегулювання цих питань, підприємства залізничного транспорту отримають збільшення видатків та будуть вимушені збільшувати тарифи на свої послуги», – прокоментував директор з економіки і фінансів АТ «Укрзалізниця» Андрій Рязанцев.
Як наголошують в УЗ, в останній редакції Податкового кодексу з 1 січня 2019 року з документу виключено слова «надані для залізниць в межах смуг відведення», тому залізнична галузь повністю позбавлена пільги зі сплати земельного податку в розмірі 25% нарахованого податку.
Паралельно з цим органи місцевого самоврядування розпочали масштабну роботу з перегляду ставок плати за земельні ділянки, надані для залізничного транспорту, та своїми рішеннями встановлюють нові, значно збільшені ставки податку, що також веде до значного збільшення витрат «Укрзалізниці».
Раніше із закликом про скасування земельного податку виступав голова правління АТ «Укрзалізниці» Євген Кравцов.