Російська компанія StarRocket створить перший «космічний» білборд, який можна буде побачити в нічному небі. Першим замовником стане компанія PepsiCo, яка розмістить у нічному небі рекламу свого енергетичного напою Adrenaline Rush. Розмір рекламного банера – 50 кв. км. Запуск планується на 2021 рік.
Відповідно до задуму, зображення буде проектуватися на нічне небо з низької навколоземної орбіти за допомогою кубсатів – малих штучних супутників, які відбиватимуть сонячне світло з космосу на Землю, пише The Bell з посиланням на futurism.com.
Щоб зробити «космічний» рекламний банер, PepsiCo виведе на низьку навколоземну орбіту кілька десятків кубсатів. Вони стануть пікселями, з яких збереться вся рекламна картинка. Супутники будуть відбивати сонячне світло з космосу на Землю.
Точна сума угоди невідома. Раніше представники компанії розповідали, що 8 годин реклами на небі обійдуться замовникам в $20 000.
Однак «космічна» реклама вже викликала багато суперечок як у експертів, так і у звичайних людей. Вони вважають такі дії компанії втручанням в особистий простір, зазначає Astronomy. Пости про проект у соцмережах компанії збирають велику кількість негативних коментарів.
Незадоволені й астрономи, які побоюються нового космічного сміття і світлового забруднення – від нього страждають великі міста. Його негативний вплив полягає у засвічування нічного неба штучним освітленням, яке розсіюється в нижніх шарах атмосфери, заважаючи проведенню астрономічних спостережень і змінюючи біоритми живих істот.
«Ми спробуємо відстояти вільне від подібних комерційних проектів небо над головою», – додав директор Міжнародної асоціації темного неба Джон Барентін.
Навесні 2019 року StartRocket, заснований у 2018 році, планує запустити в стратосферу 2 кулі, щоб протестувати ідею з супутниками-пікселями. Восени в StartRocket хочуть залучити $25 млн у першому раунді на розробку проекту.