Авіакомпанія «Міжнародні авіалінії України» (МАУ) відзначає лише проміжні результати стабілізації фінансового стану компанії у 2019 році, проте не остаточні, адже ситуація літаками Boeing 737 MAX не додала впевненості. Про це сказав в інтерв'ю Avianews президент авіакомпанії Юрій Мірошников.
«Є проміжні результати, але не остаточні. Ми спостерігаємо ознаки стабілізації фінансової ситуації. На жаль, нам не допомагає те, що сталося з літаками серії Boeing 737 MAX, які ми планували отримати в цьому році. Ми говорили, що у нас не буде відбуватися збільшення флоту, але ми не мали на увазі його зменшення», – пояснив він.
За його словами, зупинка цих літаків на невизначений час привела до того, що авіакомпанія працює в умовах дефіциту повітряних суден і змушена змінювати розклад, скасовувати рейси.
«Якийсь ефект дежавю, тому що в минулому році у нас була схожа ситуація з Boeing 777, які приходили з затримками. Це створило значну частину наших фінансових проблем 2018 року. Цього року масштаб менше, але це проблема», – зазначив Мірошников.
За його словами авіакомпанія працює з урядом, з Мінінфраструктури над вирішенням трьох ключових проблемних питань.
Перше – це завищені ставки на аеронавігацію в районі аеродромів щодо яких він зазначив, що робота ведеться, але поки без результатів для економіки. Друге – це скасування акцизу на авіаційний гас, тобто застосування нульової ставки. «В Україні ми маємо ситуацію дискримінації національних авіаперевізників, які платять акциз, тоді як іноземні авіаперевізники його не платять», – зазначив Мірошников.
«Третя ситуація – досить суттєві обсяги додаткових витрат, які несуть українські авіакомпанії на обліт території Росії, Криму, зони АТО», – пояснив він.
За його словами, це питання також не вирішене – немає механізму компенсацій для авіакомпаній, які страждають від такого обмежувального режиму.
«Таким чином, частково наші дії дають свої результати, але інші, зовнішні фактори, в різному ступені просування на шляху до вирішення», – наголосив президент МАУ.
Нагадаємо: збитки МАУ у 2018 році склали 2,7 млрд грн.
Як повідомлялось, МАУ довелось скоротити кількість рейсів через затримку з поставкою Boeing 737 MAX. Авіакомпанія внесла зміни в уже зверстаний літній розклад польотів.