«Уніт» незаконно заволодів 51,2 млн грн «Укрзалізниці»

«Уніт» розробив сайт онлайн-продажу квитків так, щоб при оплаті банківськими картками використовувався платіжний шлюз

Фото: УНІАН

Розробник онлайн-системи продажу квитків ТОВ «Уніт» в змові з колишніми працівниками «Укрзалізниці» (УЗ) заволоділи коштами товариства на загальну суму близько 51,2 млн грн. Усі факти щодо незаконної діяльності передані до правоохоронних органів. Про це повідомляє прес-служба УЗ.

«Уніт» розробив сайт онлайн-продажу квитків booking.uz.gov.ua таким чином, щоб при оплаті квитків банківськими картками використовувався платіжний шлюз.

«Це фактично платіжний майданчик-посередник між сайтом продажу квитків та банками-еквайрами, через який проводяться транзакції купівлі-продажу квитків. У ході перевірки ми встановили, що, як не дивно, компанія-розробник прописала на сайті власний платіжний шлюз – Plategka.com. Після чого вони уклали низку «ексклюзивних» угод з банками-еквайрами в якості «агента», згідно з якими банки зобов’язані виплачувати ТОВ «Уніт» так звану «винагороду агенту» в розмірі 0,8% за кожну успішну транзакцію купівлі пасажирами квитків», – зазначив  директор філії «Головний інформаційно-обчислювальний центр» АТ «Укрзалізниця» Олександр Войтко.

Укрзалізниця вважає такі дії незаконними, адже угода між Укрзалізницею та ТОВ «Уніт» не передбачала використання шлюзу компанії-розробника.

З метою відновлення справедливої конкуренції під час продажу квитків «Укрзалізниця» оголосила відкриті торги щодо закупівлі двох послуг: платіжного шлюзу та підтримки веб-сервісу.

Переможцем підтримки веб-сервісу була обрана інша компанія, яка запропонувала найбільш економічно вигідні умови. У зазначених торгах також брало участь ТОВ «Уніт». Процес укладання договору зараз заблоковано ТОВ «Уніт» шляхом надання чергової скаргі в Антимонопольний комітет (АМКУ).

Також відбулися торги на закупівлю платіжного шлюзу. Натомість, посадові особи ТОВ «Уніт» заблокували закупівлю шляхом подання позову в Окружний адміністративний суд м. Києва. Судом видано ухвалу, що забороняє розгляд тендерних пропозицій до вирішення справи по суті. При цьому «Уніт» продовжує отримувати зазначену вище агентську винагороду без договірних відносин.

«Фактично приватна компанія займається шантажем Укрзалізниці, не даючи можливості на законних підставах провести відкриті торги...Також перевізнику мають бути повернуті кошти, незаконно отримані компанією «Уніт» під час продажу квитків без наявності договору», – зазначив Олександр Войтко.

У ситуації, яка склалася з ТОВ «Уніт», «Укрзалізниця» прийняла рішення про розробку власної системи онлайн-продажу квитків.

«Ми вже розпочали розробку альтернативного сервісу та звернулися до провідних банків країни з пропозицією заключити прямі договори на використання їх шлюзу, без компаній-посередників. Після отримання їх пропозицій буде обрано найбільш вигідну. Впевнений, це дасть змогу навіть знизити вартість квитків», – резюмував Олександр Войтко.

Наразі через інтернет пасажири купують у середньому 110 000 квитків на добу. Загалом в онлайн-системі компанії реалізується 56% проїзних документів, і популярність ресурсу постійно зростає. Саме тому ефективне функціонування онлайн-сервісу з продажу квитків сьогодні є пріоритетним завданням компанії, підкреслюють в Укрзалізниці.

Нагадаємо: НАБУ 1 липня завершило розслідування завдання 39,8 млн грн збитків УЗ. Як встановили детективи НАБУ, у грудні 2015 та березні 2016 року філія «ЦЗВ» отримала від ТОВ «Вог Аеро Джет» 30 000 тонн дизельного пального в борг, які мала повернути до 1 березня та 31 березня 2016 року відповідно, або ж сплатити штраф – в розмірі 2-2,7 млн грн за кожен день прострочки.

Повертати борг Філія почала лише 29 березня 2016 року, завершивши цей процес у травні. Проте слідство вважає, що посадовці філії свідомо затягнули з погашенням боргу.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS