NYT дізналось, хто допоміг Кім Чен Ину купити лімузини Mercedes в обхід санкцій

Журналістам вдалось вийти на «російський слід» в цій історії

фото www.flickr.com/photos/145685788@N07

Лідер Північної Кореї Кім Чен Ин їздить на лімузинах Mercedes, яких в КНДР бути не повинно через санкції. Обійти обмеження Пхеньяну, можливо, допоміг російський бізнесмен з Владивостока. Про це повідомляє The New York Times, передає Forbes.

В автопарку Кім Чен Ина були помічені лімузини Mercedes-Benz Maybach S600 і Maybach S62. Кожен автомобіль коштує до $ 1,6 млн.

При цьому поставки предметів розкоші в Північну Корею заборонені ООН з 2006 року. Як з’ясувало видання, обходити обмеження допомагає складна система поставок.

Виявилось що джерелами преміум-товарів, які надійшли в КНДР з 2015-го по 2017 рік, стали щонайменше 90 країн, в тому числі Росія.

Експерти відстежили два контейнери з автомобілями Mercedes, які почали свій шлях в Нідерландах і, побувавши в Китаї і Японії, в Південній Кореї, виявилися на вантажному судні DN5505, яке ходить під прапором Того. Цим судном володіє компанія Do Young. NYT пише, що встановити власника компанії за реєстраційними даними не вдалося, але джерела газети і документи, з якими вона ознайомилася, вказали, що підприємство пов'язане з російським бізнесменом Данилом Казачуком з Владивостока.

Як зазначається, 1 жовтня 2018 року DN5505 відправився в порт Находка неподалік від Владивостока. Що сталося в цей період з автомобілями неясно, але дослідники впевнені, що їх по повітрю перевезли з Владивостока в КНДР. Експерти відзначили, що 7 жовтня до Владивостока прилітали три північнокорейських вантажних літака. 31 січня 2019 року автомобілі тієї ж моделі з’явились на вулицях Пхеньяна.

Казачук в розмові з NYT підтвердив, що судно DN5505 належить йому, але відмовився коментувати інформацію газети про постачання автомобілів в Північну Корею і його можливу причетність до них. «Це секрет моєї компанії. Чому я повинен розповідати кому-небудь, де я купив автомобілі і кому я їх продав? », – цитує газета Казачука.

DN5505 і інше судно, що належить Казачуку, Katrin, в лютому затримали влада Південної Кореї за підозрою в порушенні режиму санкції проти КНДР. DN5505, за їхньою версією, міг перевозити північнокорейське вугілля, а Katrin – доставляти нафтопродукти в цю країну. Казачук в розмові з NYT звинуватив владу Південної Кореї в «державному рекеті».

Нагадаємо: у квітні ЗМІ звернулись до німецького автоконцерну Daimler із питанням звідки у Кім Чен Ина лімузин Mercedes Maybach їхньої компанії, наголосивши на тому, що продаж Північній Кореї предметів розкоші, включаючи лімузини, заборонений санкціями ООН, запровадженими з метою примусити КНДР відмовитися від ядерної зброї. Автовиробник відповів, що вже 15 років не веде бізнес з КНДР і дотримується заборони ЄС і США на продаж Північній Кореї предметів розкоші і гадки не має, яким чином їхні авто опинились в КНДР.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS