Невелика нафтотранспортна компанія, яку обвинувачують в постачанні токсичних хімічних речовин в трубопровідну систему РФ, які потім забруднили експортні обсяги нафти з поставкою в Європу, щодня отримувала від російської державної транспортної монополії «Транснєфть» документи, що підтверджують задовільний якість її сировини для поставки в систему. Про це повідомляє Reuters.
Документи, які побачили журналісти агентства, сертифікували поставки нафти з 30 березня по 19 квітня – період, коли відбулось найсильніший за останні десятиліття забруднення російської нафти, – в тому місці, де, за версією слідства, знаходилось джерело забруднення.
Співробітники Cлідчого комітету РФ затримали двох керівників невеликої нафтотранспортної компанії, яка називається «Нафтоперевалка»: генерального директора Світлану Балабай і її заступника Рустама Хуснутдинова.
Співробітники Слідкому повідомили, що затримали ще двох підозрюваних: Сергія Баландіна – заступника генерального директора компанії «Магістраль» і Володимира Жоголева – генерального директора компанії «Петронєфть Актив».
Згідно з копією звинувачень, яку побачили журналісти, співробітники прокуратури пред'явили звинувачення ще двом особам, яких розшукує поліція: Роману Трушеву і Роману Ружечко. Трушев – колишній власник «Нафтоперевалки», а Ружечко – генеральний директор компанії «Самаратранснєфть-Термінал», яка раніше володіла «Нафтоперевалкою».
За даними слідства, всі шестеро брали участь в злочинній змові з метою забруднення трубопровідної системи «Транснєфті». Слідство висунуло звинувачення щодо Трушева і Ружечко, згідно з яким вони керували змовою і завербували ще чотирьох підозрюваних.
В матеріалах звинувачення не уточнюється, на якій підставі були зроблені ці висновки.
За словами президента «Транснєфті» Миколи Токарєва, в забрудненні винна фірма-постачальник нафти, але він не уточнив назву компанії.
Документи, які побачили журналісти видання, підтверджують, що нафта, що надійшла в трубопровідну мережу через компанію «Нафтоперевалка» через приймальний термінал в Самарській області, відповідає технічним стандартам, встановленим російською державою.
Сертифікати, очевидно, підписані посадовими особами дочірньої компанії «Транснєфті» – «Транснєфть-Дружба». На кожному сертифікаті стоять підписи двох посадових осіб «Транснєфті», але кожен день їх підписували різні люди. У період надходження забрудненої нафти в трубопровідну мережу сертифікати видавалися не рідше ніж один раз на день, а в більшості випадків – частіше.
У документах йдеться про те, що нафта, що поставляється «Нафтоперевалкою» в трубопровідну мережу «Транснєфті», відповідала всім технічним критеріям, в тому числі за кількістю присутніх в ній органічних хлоридів – клас хімічних речовин, через які відбулося забруднення.
Токсичні хімікати забруднили магістральний нафтопровід «Дружб»а, по якому Росія, другий за величиною в світі експортер нафти, поставляє сировину споживачам в Білорусії, Німеччини, Польщі, Угорщини, Словаччини та Чехії.
Нагадаємо: різке погіршення якості палива в трубопроводі 19 квітня помітила білоруська сторона. У компанії «Белнафтохім» заявили, що до них надходить нафта з вмістом хлорорганічних сполук, яке в рази перевищує допустимі значення. 23 квітня Білорусь зупинила експорт світлих нафтопродуктів в Україну, Польщу та країни Балтії.
12 липня білоруський оператор нафтопроводу «Дружба» – «Гомельтранснафта Дружба» – повідомив про повне очищення від забрудненої нафти, яка надійшла з Росії наприкінці квітня. В «Гомельтранснафта Дружба» додали, що роботи завершені достроково.