Уряд може зменшити квоти на україномовний контент на радіо та телебаченні. Про це розповів заступник керівника Офісу перзидента (ОПУ) Юрій Костюк у інтерв'ю Громадському.
«Я думаю, що можливий перегляд, власне, цифри, яка є (90% квот – Mind)», – повідомив Костюк.
Костюк зазначив, що підвищення квот дійсно збільшило кількість україномовних пісень на радіо. Проте відмітив, що йому б особисто дуже не хотілося, щоб загалом цей інструмент працював на те, щоб на радіо була російська попса, а замість неї прийшла українська, був шансон російський, і заповнив цю пустоту український.
«Так а яка тоді доцільність? Ринкова, економічна доцільність перегляду квот? Якщо будуть переглядатися квоти, що це має вирішити?», – наголошує він.
Костюк вважає, що низька популярність радіостанцій, які є на сході країни, спричинена несприйняттям української мови і в принципі всього українського.
«Люди ж слухають радіо, насправді, не для того, щоб новини почути. Люди слухать радіо через музику. Вони слухають радіо, де грають пісні, які їм подобаються, які їм є зрозумілі. А між блоками пісень йдуть новини, наприклад, де розповідають, як жителями «ЛНР» можна зручніше отримати паспорт Росії», – пояснив Костюк.
Також він прокоментував ситуацію з кіновиробництвом.
«Ми розуміємо, що ці положення закону про українську мову запрацюють, в більшості випадків, через кілька років – з 2023-2024 років, тобто пізніше набагато. Багато є думок стосовно того, як на це може відреагувати український кіноринок. З точки зору виробників контенту, якщо вони можуть також цей контент продавати в Білорусь, Казахстан чи Прибалтику... Якщо вони роблять російською мовою – зможуть», – відмітив заступник керівника ОПУ.
За словами Костюка, в рамках інформаційної війни Україна не може тільки захищатися. Російськомовний український, з українськими поглядами, контент дає нам можливість виходити на ті майданчики і бути почутими.
«Чому ми не можемо бути прикладом певних демократичних змін і процесів для більшості країн пострадянського простору, але комунікувати певні меседжі цією мовою, яка є зрозумілою тому ж Казахстану чи Білорусі, чи Росії Ми – за українську мову, ми будемо її підтримувати, захищати і популяризувати. І ми хочемо, щоб дійсно українська була модною. Ми розуміємо, що для цього треба трішки змінити інструментарій, який використовувався раніше"- сказав Костюк.
Також, Костюк зазначив, що найкращий варіант стимулювати розвиток україномовного продукту – фінансова підтримка, наприклад зменшення податків або позбавлення від податків взагалі на певний час, особливо для рейтингового продукту.
Нагадаємо: у червні 2017 року було прийнято закон, що встановлює обов'язкову 75%-ву частку україномовного контенту на телебаченні від загального обсягу.