Найбільший в Росії виробник комерційних автомобілів «Група ГАЗ» скорочує виробництво через американські санкції. Про це пише «РІА.Новості».
З 21 жовтня підприємства «Групи ГАЗ» переходять на чотириденний робочий тиждень. Планується, що в такому режимі вони працюватимуть до 20 квітня 2020 року. Причина – проблеми з поставками імпортних комплектуючих, що виникли через санкції США. Очікується, що скорочений режим роботи допоможе уникнути звільнень співробітників і забезпечити виробничі потужності стабільної завантаженням.
Проблеми «Групи ГАЗ» почалися в квітні 2018 року, коли США ввели санкції проти Олега Дерипаски і належних йому компаній. У центрі уваги тоді виявився «РусАл». Санкції проти нього зняли, коли Дерипаска знизив частку в холдингу до 44,95%. А ось «Група ГАЗ», що належить Дерипасці, залишилася під санкціями. У квітні бізнесмен розповів, що готовий відмовитися від частини акцій, але у Вашингтоні не стали навіть обговорювати такий сценарій. Тоді аналітики ЗМІ висловили думку, що таким чином США розчищають російський ринок для свого автогіганта Ford.
Нагадаємо, в березні Ford заявив, що припиняє випуск легкових автомобілів в Росії і закриває провадження у Набережних Челнах і Всеволожську і завод в Єлабузі, де виробляють двигуни. Однак на Елабужском заводі збереглося виробництво легкого комерційного транспорту, в тому числі Ford Transit.
Аналітики вважають, що до квітня наступного року ситуація не стабілізується – санкції проти ГАЗ навряд чи скасують. Банкрутство «Групи ГАЗ» загрожує втратою роботи більш ніж 40 тисячам чоловік.
В російському уряді почали обговорювати можливі сценарії підтримки ГАЗ. Серед них як пряма фінансова допомога, так і продаж автовиробника компанії з державною участю.