Apple втратила свої позиції в рейтингу брендів, які обирають китайські користувачі. Експерти пов'язують це з торговою війною США і Китаю.
Компанія опустилася з 11-го на 24-е місце в річному рейтингу провідних брендів Китаю, повідомляє Bloomberg із посиланням на дані звіту консалтингової компанії Prophet. У 2017 році, до початку торгової війни, Apple займала в цьому рейтингу п'яте місце.
Тим часом найбільший місцевий конкурент Apple, компанія Huawei Technologies, піднялася на два місця і посіла друге, поступившись тільки китайській платіжній системі Alipay.
У межах дослідження, у якому брали участь жителі великих китайських міст, експерти оцінили 258 брендів у 27 категоріях. В опитуванні взяло участь 13 500 респондентів. Вони оцінювали бренди, які використовують, і їх значимість для життя споживачів на основі таких якостей, як інноваційність, корисність і надійність.
Отримані результати показали, що китайські споживачі стали більш прохолодно ставитися до американських брендів.
Аналітики Prophet зазначають, що, відтоді як адміністрація Трампа заборонила американським компаніям співпрацювати з Huawei, споживачі з Китаю почали активніше підтримувати вітчизняних виробників.
Китайські покупці сприйняли те, що трапилося з Huawei, як акт агресії з боку США і в результаті патріотичні настрої стали драйвером популярності китайських брендів. Наприклад, виробник спортивного одягу Li Ning вперше увійшов в топ-40, зайнявши 34-е місце, всього на два місця поступившись лідеру ринку Nike.
У першій десятці в цьому році були тільки два бренди з США – Android і Intel, які зайняли 3-тє і 9-те місця відповідно.
Як зазначає Bloomberg, геополітична напруженість – не єдина проблема Apple в Китаї. Річ у тому, що iPhone, включаючи нові моделі, не підтримують формат 5G, розвитком якого активно займається китайська влада.