Мільярдери готуються до кризи 2020 року

Їхні фінансові консультанти почали переглядати свої інвестиційні стратегії,щоб скоротити втрати і скористатися можливостями, що відкрилися

фото www.flickr.com/photos/31029865@N06/6640616109

Більше половини (55%) сімейних офісів (family office), які керують активами заможних людей, очікують рецесію. За їхніми прогнозами, спад на світових фінансових ринках почнеться до кінця 2020 року. Це результати опитування, проведеного швейцарським банком UBS і дослідницькою компанією Campden Wealth. Про це повідомляє Forbes.

В ході дослідження було опитано керівників 360 сімейних офісів по всьому світу. Під їхнім керівництвом в середньому знаходяться активи вартістю $917 млн. Опитування проводилося протягом першого півріччя 2019 року. У разі із середньою прибутковістю інвестицій респондентів просили оцінити показники за 12 місяців, що передують опитуванню.

Майже кожен другий сімейний офіс (45%) вже почав готуватися до кризи і коригувати свої інвестиційні стратегії, щоб зменшити можливі втрати. 42% респондентів бачать в кризу, що насувається нові можливості для інвестицій і збираються ними скористатися, збільшуючи для цього запаси кеша. Кожен п'ятий (22%) скорочує залучення позикових коштів.

За останні 12 місяців сімейні офіси, які брали участь в дослідженн,і отримали середню прибутковість на свої інвестиції в розмірі 5,4%. Як зазначається, це пояснюється не надто успішними результатами інвестицій в публічні компанії. Вкладення в акції в розвинених країнах в середньому показали прибутковість в 2,1% – на 5,2 процентного пункту нижче очікувань. Прибутковість по акціях компаній ринків, що розвиваються виявилася негативною (-1,1%) – на 10% нижчими за прогнози.

Кращий результат (+ 16%) показали прямі інвестиції в непублічні компанії і інші активи, які не торгуються на біржі. Майже 40% респондентів збираються збільшити частку цих інвестицій в своїх портфелях в 2020 році. Вкладення в такі активи через фонди принесли 11% (збільшувати частку в портфелі збираються 28% респондентів). Нерухомість принесла в середньому 9,4%, і сімейні офіси вже збільшили її частку в портфелях – в середньому на 2,1 процентного пункту, до 17%. Збираються і далі нарощувати її 16% опитаних. 12% респондентів заявили, що збираються збільшити частку золота в портфелі в наступному році.

Вкладення в нерухомість та приватний акціонерний капітал показали прибутковість вище очікувань, тому сімейні офіси прагнуть збільшити їх частки в портфелях, зазначає керівник Global Family Office Group UBS Сара Феррарі.

«Family offices стурбовані невизначеністю на фінансових ринках, але як і раніше вважають, що довгострокові інвестиції можуть забезпечити високу прибутковість», – говорить вона.

За даними дослідження, на прямі інвестиції, інвестиції в хедж-фонди і нерухомість вже припадає близько 40% середнього портфеля сімейних офісів – значно більше, ніж у державних пенсійних фондів.

«Через геополітичну напруженість сімейні офіси стають обережними. Широко поширена думка, що ми наближаємося до кінця поточного ринкового циклу, – говорить керівник досліджень в Campden Wealth Ребекка Гуч. – Середній family office не змінює свій портфель кардинально, але багато з них нарощують грошові запаси і скорочують вкладення в очікуванні спаду ».

У числі негативних геополітичних чинників учасники дослідження назвали Brexit (63% вважають, що він негативно позначиться на інвестиційній привабливості Великобританії). Більше 90% опитаних згадали торговельну війну США і Китаю.

Більшість респондентів очікують, що найбагатші сім'ї гратимуть все більш активну роль у вирішенні глобальних проблем, таких як зміна клімату і економічна нерівність. Це підтверджує зростаюча популярність інвестицій в сталий розвиток – на них припадає 19% в середньому портфелі сімейного офісу, відзначається в дослідженні. При цьому очікується, що протягом наступних п'яти років ця частка зросте до 32%, говориться в дослідженні.

«Не дивно, враховуючи, що 85% таких інвестицій виправдали або перевершили очікування», – пише UBS.

Інвестиції в сталий розвиток або імпакт-інвестиції («інвестиції, що соціально перетворюють») більше не вважаються «побічним проектом» або проявом турботи про наступне покоління, а стає пріоритетом для найбагатших сімей, говорить Феррарі.

«Сімейні офіси тепер визнають такі, продукти як повноцінні інвестиційні інструменти, які можуть приносити хорошу прибутковість »,- пояснює вона.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS