Міністр інфраструктури Владислав Криклій звільнив директора ДП «Одеський морський торговельний порт» Віктора Войтка, директора ДП «Морський торговельний порт «Чорноморськ» – Сергія Сєчкіна та директора ДП «Білгород-Дністровський морський торговельний порт» Костянтина Волощука. Про це повідомляє прес-служба Міністерства інфраструктури.
«30 вересня 2019 року наказами Міністерства інфраструктури увільнено від виконання обов’язків директора ДП «Одеський морський торговельний порт» Войтка В. О., від виконання обов’язків директора ДП «Морський торговельний порт «Чорноморськ» – Сєчкіна С. А., від виконання обов’язків директора ДП «Білгород-Дністровський морський торговельний порт» – Волощука К. В. Накази підписано Міністром інфраструктури Владиславом Криклієм», – зазначається в повідомленні прес-служби.
При тому в міністерстві зазначили, що за словами міністра інфраструктури Криклія, «перезавантаження у морських портах розпочато, відбулись перші, але не останні звільнення».
Він також підкреслив, що «держава не є ефективним власником, тому ми багато надій покладаємо на концесійні проекти, але це не означає, що ми не будемо реагувати на дії менеджменту портів, які спричиняють збитки державних підприємств».
«Войтенко входить до топ-10 рейтингу керівників державних компаній із найвищою заробітною платою, при цьому фінансовий стан підприємства викликає питання», – заявив Криклій.
Також у прес-службі повідомили, що на тоді ще заступника директора з комерційних питань ДП «Одеський морський торговельний порт» Войтка з 24 листопада 2017 року було покладено виконання обов’язків директора. «За 2018 рік фактичний фонд заробітної плати Войтка, виконуючого обов’язки директора, склав 5,2 млн грн, у тому числі посадовий оклад – 1,4 млн грн, інші додаткові стимулюючі виплати згідно з колективним договором – 3,8 млн грн.», – зазначають в Мінінфраструктури.
При цьому його середньомісячна зарплата за 2018 рік склала – 439 991,39 грн. Таким чином за величною фондом оплати праці керівника Одеський порт посів шосте місце серед найбільших державних компаній, випередивши ДП МА «Бориспіль», АТ «Укрпошта», ДП «Адміністрація морських портів України».
«За період перебування на посаді виконуючого обов’язки директора Войтка ДП «Одеський морський торговельний порт» значно погіршені фінансово-економічні показники діяльності ДП «Одеський морський торговельний порт», зокрема при плановому розміру у 2018 році чистого доходу від реалізації продукції 323,6 млн грн фактично отримано 164,9 млн грн, при плановому розмірі загальних доходів 552 млн грн фактично отримано 421,9 млн грн.
При цьому, за період перебування на посаді виконуючого обов’язки директора Войтка за 2018 рік, у порівняння з 2016 роком, коли підприємство ще працювало достатньо стабільно та отримувало значний прибуток, збільшилися витрати, а саме собівартість реалізованої продукції зросла з 188,2 млн грн у 2016 році до 222,8 млн грн у 2018 році, адміністративні витрати збільшилися з 31,9 млн грн у 2016 році до 51,3 млн грн у 2018 році», – зазначається в повідомленні прес-служби Мінінфраструктури.
Незбалансованість доходів та витрат негативно вплинула на показники господарської діяльності підприємства та призвело до зменшення та невиконання планового показника чистого фінансового результату з 303,2 млн грн у 2016 році при плані у 2018 році 119,3 млн грн фактично до 19,2 млн грн у 2018 році, та до збитку 55,1 млн грн за І півріччя 2019 року.
У підприємства відсутні затверджені у встановленому порядку фінансові плани ДП «Одеський морський торговельний порт» на 2019 рік та на 2020 рік, що суперечить вимогам порядку складання, затвердження та контролю виконання фінансового плану суб’єкта господарювання державного сектору економіки, затвердженого наказом Мінекономрозвитку від 2 березня 2015 року № 205 (із змінами). При значному погіршенні фінансово-економічних показників діяльності ДП «Одеський морський торговельний порт» не здійснив заходи щодо підвищення операційної ефективності підприємства, які створять умови для виходу підприємства з кризової ситуації та забезпечить сталий його розвиток.
Діяльність керівників ДП «Морський торговельний порт «Чорноморськ» та ДП «Білгород-Дністровський морський торговельний порт» також визнана такою, що не відповідає вимогам ефективного менеджменту підприємств портової галузі.
Нагадаємо, раніше, як писав Mind, уряд провів низку чергових кадрових призначень та звільнень.
як писав також Mind, раніше уряд призначив тимчасових керівників Державної архітектурно-будівельної інспекції та Держгеонадр, а перед тим одночасно із призначенням нового керівника Національної поліції, уряд здійснив ще низку призначень та звільнень.