Аналітики української фінтех-компанії EasyPay провели дослідження та дійшли висновку, що найчастіше платіжними терміналами українці користуються для оплати мобільного зв’язку, інтернету та поповнення банківської картки готівкою. Про це свідчать результати дослідження.
У відсотковому вираженні топ-5 категорій виглядають наступним чином:
Перелік послуг, якими користуються українці в терміналах, різниться від регіону до регіону. Так, у Київській області найбільш використовувані сервіси: поповнення картки, оплата мобільного зв'язку та оплата кредитів (банки). В Одеській області популярні оплата мобільного зв'язку, поповнення картки і оплата послуг Інтернет. Користувачі з Львівської області в 2019 найчастіше поповнювали картки, платили за мобільний зв'язок і комунальні послуги.
Як показує дослідження, більшість користувачів небанківських терміналів (як EasyPay, так і інших операторів) молоді (26-35 років) і найчастіше проживають у містах з населенням понад 100 000 чоловік, районних і обласних центрах. Таких користувачів терміналів 39% від усього населення України. При цьому, чим менший населений пункт, тим вища частота використання терміналів.
32,9% українців використовують небанківські термінали для платежів «часто» і «періодично». Ще 12% «іноді» користуються сервісом. 45% населення України контактує з терміналами хоча б раз у декілька місяців.
Українці обирають термінали, здебільшого, через їх зручний час роботи, а також через їх розташування та швидкість здійснення операції.
Основною причиною зростання популярності терміналів за останні кілька років, аналітики називають, нездатність традиційних фінансових установ і поштових відділень надати належний рівень сервісу. Як наслідок – скорочення філій: так, тільки за 2019 рік українські банки закрили 507 відділень, роком раніше скорочення структурних підрозділів склало 980 відділень. Найчастіше закривають відділення саме в невеликих населених пунктах.
EasyPay – управляє найбільшою в Україні мережею платіжних терміналів. Станом на початок 2020, кількість активних точок становить понад 14 000, а кількість доступних сервісів перевищує 3500. За рік кількість терміналів зросла більш ніж на 2000.