Команда фармацевтів PHARMALINK розробила Telegram-бота, який допомагає подати інформацію про побічні реакції на ліки пацієнтам, фармацевтам, лікарям та звичайним споживачам. Авторами ідеї створення бота стали випускники Львівського національного медичного університету Дмитро та Артем Горілики.
«В умовах панедмії значно зростає навантаження на медичних та фармацевтичних фахівців, заповнити й без того, складну форму МОЗ інколи просто немає часу. Ми ж спростили процедуру, перенесли її в Telegram із дотриманням усіх вимог українського та міжнародного законодавства. Тепер подати інформацію про побічну дію ліків може будь-хто, за 2 хвилини», – розповів Mind Дмитро Горілик.
Експерти наголошують, що МОЗ отримує близько 25 тисяч повідомлень про побічні реакції на ліки на рік. За статистикою, 99% повідомлень надходять від лікарів – це свідчить про те, що інші медичні спеціалісти майже не подають таку інформацію.
Водночас, опитування PHARMALINK виявило, що навіть половина респондентів-лікарів жодного разу не подавала такої інформації, хоча побічні реакції на ліки трапляються регулярно. Серед причин медики називають складність форми, на заповнення якої необхідно багато часу.
Як зазначають у PHARMALINK, компанія отримує дані про побічну реакцію на ліки через Telegram-бота, після чого експерт з фармаконагляду її оцінює та аналізує.
Далі інформація передається до Державного експертного центру Міністерства охорони здоров'я та виробнику ліків, а користувач, у свою чергу, отримує повідомлення, що його дані успішно надіслано.