Нацполіція буде перевіряти габаритно-вагові норми на дорогах – Зеленський

СБУ також підключиться до вирішення проблеми

Фото president.gov.ua

Президент України Володимир Зеленський дав завдання Міністерству внутрішніх справ забезпечити можливість виконання Національною поліцією функції Укртрансбезпеки щодо контролю габаритно-вагових обмежень. Про це повідомляється на веб-сайті голови держави у вівторок.

«Я хотів би, щоб ви організували спільну роботу зі Службою безпеки України: зробити всі заходи запобігання порушенню норм габаритно-вагового контролю, перш за все на дорогах загального користування», – цитується виступ Зеленський на нараді з правоохоронцями.

Голова СБУ Іван Баканов в ході наради підтримав ініціативу президента. «Спільні реалізації на прикладі гральних закладів, незаконних АЗС, по-перше, є певною адвокацією в очах суспільства, що це не «договірняк», а спільна злагоджена робота. По-друге, вона більш ефективна. Тому що органи можуть достатньо комунікувати один з іншим, обмінюватися інформацією й припиняти деструктивну конкуренцію в роботі один з одним», – наголосив він.

Глава держави зазначив, що паралельно з терміновими заходами, спрямованими на боротьбу з перевантаженістю доріг необхідно розробити програму реформи Укртрансбезпеки: в останні кілька років майже кожна друга фура, що їздить українськими автошляхами, перевантажена.

Прем’єр-міністр Денис Шмигаль під час наради зазначив, що цього року інспектори Державної служби України з безпеки на транспорті (Укртрансбезпека) працюють цілодобово: з 12 травня вони склали майже 900 актів про перевищення габаритно-вагових параметрів, а сума штрафів за цей період становить понад EUR190 тис. 

Керівник уряду також повідомив про плани з 1 жовтня збільшити на 200 осіб кількість інспекторів, які чергуватимуть на дорогах: наразі їх 141 по всій країні. Крім того, на дорогах діють дев’ять комплексів вагового контролю. До 25 червня їх буде 19, а з 1 жовтня – 78.

Прем’єр повідомив, що Кабмін передав до парламенту законопроект про спрямування частини штрафів до місцевих бюджетів для відновлення доріг.

Водночас міністр внутрішніх справ Арсен Аваков зазначив, що через законодавчі обмеження працівники Укртрансбезпеки не можуть самостійно контролювати дотримання габаритно-вагових обмежень та ефективно діють лише у співпраці з поліцією. Крім того, за його словами, через низькі зарплати інспекторів Укртрансбезпеки існують високі корупційні ризики.

Як повідомлялося, у травні президент України заявив, що у 2020 році в Україні буде побудовано і відремонтовано вдев'ятеро більше доріг, ніж у 2019-му: йдеться про ремонт та будівництво близько 4500 км доріг.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS