Будівництво Шулявського моста в Києві знову застопорилося, і, схоже, в цьому році його так і не запустять в експлуатацію. Наріжним каменем став цех №5 заводу «Більшовик», який повинні були знести ще в 2019-м і який заважає закінчити розв'язку. Фонд держмайна (ФДМ) і київська влада досі не можуть визначитися з ціною. Те, що може заплатити столиця, в рази менше запитів ФДМ.
Як повідомляє видання Vesti.ua, реконструкція розв'язки біля Шулявського моста знову загальмувалася. Минулого тижня мер Києва Віталій Кличко сказав, що будівельники зайнялися асфальтуванням розв'язки. Але будівельники кажуть, що розв'язка поки без верхнього шару і буде в такому вигляді до завершення всіх робіт з будівництва всіх з'їздів.
«На даний момент побудовано три з'їзди. За проектом їх чотири. Четвертий з'їзд повинен розташовуватися на місці цеху №5 заводу «Більшовик». Питання не вирішене. Документів на знесення цеху у мене немає. Генпідрядник подібні питання не вирішує, це – питання міста. Останній шар асфальту може бути покладений, коли будуть побудовані всі з'їзди. Відповідно, поки об'єкт не може бути введений в експлуатацію. Це поки технологічний проїзд», – розповів виданню власник компанії «Північно-український будівельний альянс «, яка будує розв'язку, Андрій Якусевич.
Цех мав бути знесений ще в листопаді 2019 року, однак КМДА та ФДМ не спромоглись домовитись щодо ціни.
Ще в грудні Київрада прийняла рішення викупити цех №5. Згідно з рішенням, попередня ціна – 113,5 млн грн (38 300 грн / кв. м). Стільки ж коштують і нові нежитлові приміщення в цьому районі. Тобто запропонована ціна цілком відповідає ринковій. Але в ФДМ за старий цех хочуть аж 700 млн грн. У Департаменті власності КМДА нам розповіли, що така величезна сума з'явилася через те, що приблизно стільки ж Фонд держмайна повинен Києву за оренду землі під «Більшовиком», яка належить київській громаді.
«Спочатку Фонд держмайна виступав з ініціативою: ми вам віддаємо цех, а ви спишіть нам заборгованість за землю. За землю не платили багато років. Але це нереально, цех стільки не коштує», – відзначили в КМДА.
У мерії кажуть, що визначити ціну старого цеху повинні незалежні сертифіковані оцінювачі. Конкурс оголошений. Після проведення відповідної процедури сторони знову сядуть за стіл переговорів.
Між тим, в столичній прокуратурі вважають, що приміщення колишнього заводу «Більшовик», на місці якого повинні з'явитися два з'їзди, незаконно продані за шахрайською схемою. Згідно з матеріалами СБУ, отриманим прокуратурою, директор заводу в змові з керівниками двох приватних підприємств шахрайським шляхом заволоділи майном «Більшовика» вартістю сотні мільйонів гривень.
Згідно зі схемою, нібито за борги заводу, приміщення в центрі Києва загальною площею близько 6400 кв. м виставив на торги реєстратор села Драбівка Черкаської області. Як встановили слідчі, Драбівський райвідділ виконавчої служби управління юстиції Черкаської області відкрив виконавче провадження щодо примусового стягнення податкового боргу з АТ «ПКМЗ» ( «Більшовика»), всупереч мораторію на примусову реалізацію майна.
При цьому сам завод знаходився в переліку об'єктів державної власності, що не підлягають приватизації. А в зв'язку з тим що закон «Про перелік об'єктів, що не підлягають приватизації» втратив чинність, з таким майном заборонено вчиняти виконавчі дії.
«За матеріалами кримінального провадження, п'ять об'єктів нерухомості заводу «Більшовик», які належать державі і не підлягають приватизації, були незаконно виставлені на продаж через Драбівський районний відділ виконавчої служби. У переліку об'єктів є приміщення заводу «Більшовик». Але немає цеху №5, ми перевіримо, наскільки це законно», – сказала виданню спікер прокуратури Києва Надія Максимець.
«Всього на розв'язці планується обладнати чотири з'їзди, два з них – на місці цеху заводу «Більшовик». Одного з передбачених на цьому місці з'їздів – з вул. Довженка на пр. Перемоги – взагалі не було, він буде новим. Другий, який з пр. Перемоги йде на вул. Гетьмана, був, але він дуже складний, на ньому завжди з'являлися затори. Після запуску цих з'їздів кількість заторів на пр. Перемоги може істотно скоротитися. Але поки про терміни будівництва цих з'їздів я не можу сказати нічого конкретного», – зазначив Якусевич.
Проектувальник, експерт з транспортного планування Дмитро Беспалов вважає, що нова розв'язка не вирішить проблем заторів.
«Розв'язка в цьому місці не вирішує глобального питання. Вона просто переносить затори з однієї точки в іншу. Якщо раніше затори були перед Шулявці, навпроти промзони, зараз вони пересунуться до центру. Адже з усіх боків там світлофори, де скупчуються автомобілі», – говорить Беспалов.
Нагадаємо: в травні минулого року на заваді будівництву шляхопроводу стало протистояння, що розгорілося між Антимонопольним комітетом України і корпорацією «Укрбуд». Ще тоді Mind розбирався, чи буде завершено реконструкцію Шулявського моста своєчасно і яка доля чекає на всю транспортну розв'язку.
Більше про ситуацію читайте в матеріалі «Чи повстане «втомлений»: що чекає на Шулявський міст».