Верховна Рада прийняла в цілому законопроєкт «Про електронні комунікації» №3014, який встановлює повноваження держави в управлінні діяльністю у сфері електронних комунікацій. За відповідний законопроєкт у другому читанні в середу проголосували 260 народних депутатів. Про це повідомляє «Інтерфакс».
Перш за все, законопроєкт уточнює термінологію у сфері електронних комунікацій, впроваджує принцип мінімально необхідного і передбачуваного регулювання галузі, а також принципи прозорості, відсутності дискримінації та технологічної нейтральності.
Крім того, пропонується:
Документ передбачає зниження потенційно можливого тиску на суб'єктів господарювання у сфері електронних комунікацій і зменшення кількості перевірок на їх території.
Законопроєкт також враховує сприяння ефективному інвестуванню та інновацій в створення і розширення електронних комунікаційних мереж, в тому числі за допомогою врахування ризиків для інвесторів при накладенні зобов'язань з доступу, а також зробивши основний акцент на доступі до інфраструктури й спільному використанні інфраструктури, що істотно знизить витрати компаній на розгортання мереж.
Крім того, пропонується ввести універсальну послугу у сфері електронних комунікацій, яка покликана забезпечити доступність (включаючи цінову) для населення послуг надання доступу до інтернету і голосового зв'язку.
Так, універсальними послугами пропонується призначити: послуги широкосмугового доступу до мережі інтернет і голосові електронні комунікації в фіксованому місці, що надаються незалежно від технологій доступу.
Згідно з текстом законопроєкту, універсальні послуги повинні надаватися в обсязі й на рівні, достатньому для підтримки доступу споживачів до:
Крім того, законопроєкт визначає особливості припинення діяльності постачальників електронних комунікаційних послуг і відповідальність за порушення законодавства про електронні комунікації.
Також законопроєктом передбачено штрафи до 8 500 гривень за спам-повідомлення і спам-дзвінки. Абонент повинен дати згоду на отримання інформації та мати можливість відмовитися від розсилки (у кожному повідомленні).
Оператори та провайдери можуть зазнати серйозних фінансових втрат у разі порушення прав споживачів. Для захисту прав абоненту не потрібно буде йти в суд. Позасудові суперечки вирішуватиме телеком-регулятор в обмежені терміни (2 місяці).
Нагадаємо: згідно з результатами дослідження EY, українські мобільні оператори платять значно більше податків і зборів у порівнянні зі своїми європейськими колегами. Mind вивчив найбільш «красномовні» дані й думки депутатів, чиновників та гравців ринку, з цього приводу.