Вартість електрокарів може впасти до рівня традиційних авто всього за три-чотири роки, після чого вони стануть навіть дешевшими. Про це свідчать дослідження BloombergNEF.
Електромобілі та електробуси вже давно супроводжуються вищими початковими витратами, ніж автомобілі з двигунами внутрішнього згоряння, через високу вартість акумуляторів. Але ринкові аналітики вважають, що розрив в цінах скоротиться, як тільки ціна на батареї впаде до $100 за кіловат-годину – поворотний момент, який, як очікує BloombergNEF, відбудеться у 2023 році.
Ціна на батареї впала майже на 90% за останнє десятиліття з $1100 за кіловат-годину у 2010 році до $137 доларів у 2020 році.
Дослідники знайшли приклади акумуляторних батарей для електричних автобусів в Китаї, як коштують менше ніж $100 за кіловат-годину. Середня ціна батареї для електробуса в азійській країні становить $105 за кіловат-годину.
«Всього через кілька років ми побачимо поворотний момент в середній ціні на батареї, – йдеться в дослідженні BloombergNEF. – Наш аналіз показує, що навіть якщо ціни на сировину (необхідну для створення акумуляторів – ред.) повернуться до пікових показників, які спостерігались у 2018 році, це тільки сповільнить зниження середніх цін на два роки, а не повністю виведуть з ладу галузь».
BloombergNEF прогнозує, що до 2030 року ціни на акумулятори впадуть до $58 за кіловат-годину. Одним з можливих способів досягнення цього є великомасштабне виробництво твердотільних акумуляторів, виготовлення яки становить 40% від вартості літій-іонних акумуляторів.
Нагадаємо: днями стало відомо, що китайський інтернет-гігант Baidu розглядає можливість створення власних електромобілів.