Дефіцит автомобільних чіпів в Китаї може зберігатися протягом цілого десятиліття, але він має мало спільного з нинішніми збоями в поставках, через які виробництво в усьому світі різко скорочується.
Як повідомляє Bloomberg, генеральний менеджер Національного центру інноваційних технологій в області нових енергетичних транспортних засобів Юань Ченінь пояснив, що основними причинами є швидкозростаючий попит на електрокари в КНР, відсутність в країні місцевих технічних ноу-хау і стійка геополітична напруженість.
«Китайська індустрія мікросхем знаходиться під величезним тиском, – сказав він. – Я не думаю, що проблему можна вирішити відразу».
Проблема, на думку експерта, носить більш системний характер. Ланцюжок поставок в країні буде залишатися вразливим до тих пір, поки китайські компанії не створять власні виробничі потужності і самі не почнуть виробляти напівпровідники, які використовуються в електромобілях.
«Якщо ми не вирішимо цю проблему, автомобільна промисловість може повернутися туди, де вона була десятиліття тому» з точки зору конкурентоспроможності, наголосив Юань Ченінь.
Китай є найбільшим автомобільним ринком в світі, проте йому доводиться імпортувати переважну більшість чіпів, які використовуються у виробництві автомобілів. Збільшити масштаб буде непросто. В автомобілі використовується більше 100 різних типів мікросхем, які допомагають контролювати все, від кермового управління до зв'язку та регулювання швидкості. Окрім того, напівпровідники для автомобілів в порівнянні з напівпровідниками для iPhone або ноутбуків повинні бути більш міцними, здатними витримувати діапазон температур і набагато більші навантаження.
16 січня голова Міністерства промисловості та інформаційних технологій КНР Сяо Яцин заявив, що китайським компаніям необхідно підвищити свою конкурентоспроможність в ланцюжку поставок і прискорити розробку мікросхем і операційних систем.
Як відомо, автовиробники у всьому світі в останні тижні постраждали від загострення глобальної нестачі напівпровідників, яка призвела до скорочення виробництва.