Критичний дефіцит контейнерів призводить до збільшення вартості доставки і затримок для товарів, придбаних в Китаї.
Як повідомляє CNBC, пандемія і нерівномірне відновлення світової економіки призвели до того, що ця проблема виникла в Азії, хоча постраждали також й інші частини світу. Зневірені компанії тижнями чекають контейнерів, їм доводиться платити за них додаткові кошти, що призводить до різкого зростання вартості доставки.
Це зачіпає всіх, кому необхідно відправляти товари з Китаю, але особливо компаніям е-комерції і споживачам, які можуть понести основний тягар більш високих витрат.
Експерти підрахували, що в грудні спотові фрахтові ставки були на 264% вище за маршрутом Азія – Північна Європа в порівнянні з минулим роком. Для маршруту з Азії на західне узбережжя США ставки виросли на 145% в річному вираженні.
У порівнянні з низькими цінами в березні минулого року, фрахтові ставки з Китаю в США і Європу зросли на 300%, сказав CNBC Марк Єгер, гендиректор Redwood Logistics. За його словами, спотові ставки складають приблизно до $6000 за контейнер в порівнянні зі звичайною ціною в $1200.
Дефіцит в Азії також призвів до аналогічної кризи в багатьох європейських країнах, таких як Німеччина, Австрія та Угорщина, оскільки судноплавні компанії перенаправляють контейнери на Схід якомога швидше, наголошують аналітики.
По-перше, Китай відправляє набагато більше експорту в США і Європу, ніж навпаки. Економіка КНР відновилася швидше, оскільки в ІІ кварталі минулого року вірусна ситуація в межах країна була практично під контролем. В результаті контейнери застрягають на Заході, коли вони дійсно потрібні в Азії.
За словами Єгера з Redwood Logistics, по всьому світу налічується близько 180 млн контейнерів, але «вони не в тому місці».
Погіршує ситуацію те, що замовлення на нові контейнери були значною мірою скасовані в першому півріччі 2020 року, оскільки велика частина світу була заблокована.