Мінінфраструктури зараз готує до концесії 6 вокзалів, концесія, найімовірніше, буде у форматі 1+1: один великий вокзал і один менший вокзал. Про це в інтерв'ю «РБК-Україна» заявив міністр інфраструктури Владислав Криклій.
«По концесії вокзалів у нас рух відбувається вперед, все планово. У нас шість вокзалів зараз готуються до концесії, включаючи київський вокзал. Ми дійшли до думки, що великі вокзали, які є свого роду магнітами, будемо у концесії передавати не поодинці, а таким собі набором. Це буде, найімовірніше, як нам рекомендує наш партнер Світовий банк, IFC, у форматі 1+1: тобто один великий вокзал і один менший вокзал. Тоді ми можемо знаходити стратегічного концесіонера, який зацікавлений у великому вокзалі. Маленький йому буде у донавантаження», – пояснив міністр.
З приводу термінів концесійних процесів міністр повідомив, що вже зараз будуть проводитись завершальні процедури з техніко-економічної оцінки цих об'єктів для того, щоб готувати концесійні конкурси.
«Ми плануємо зараз київський з вінницьким вокзалом. Потім у нас Миколаїв, Дніпро, Харків і Чоп. Щодо цих об'єктів ще вивчаємо, як краще їх можна скомплектувати у цьому форматі 1+1. Можливо, Чоп буде йти у парі зі Львовом, бо це логічніше, зважаючи на локацію», – повідомив Криклій.
За його словами, поки мова йде про ці вокзали, але ними не обмежуються.
«Зараз ми вивчаємо можливості і щодо менших об'єктів, де ми, наприклад, можемо запропонувати спільне управління як форму концесії. Це там, де не великі вокзальні комплекси, а просто станції, де теж є трафік і пасажири. Якісь компанії можуть це монетизувати – це те, чим зараз займається «Укрзалізниця». А ми можемо з «Укрзалізниці» зняти тягар і збитки, які вони по цьому пасажирському блоку генерують», – додав Криклій.
Нагадаємо: Україна отримала 3,7 млрд гривень інвестицій від концесії.