Глобальний дефіцит напівпровідників коштував автомобільній промисловості всього світу щонайменше 450 000 автомобілів тільки в січні і лютому. Про це повідомила консалтингова компанія LMC, передає Automotive News Europe.
Керуючий директор LMC Піт Келлі спрогнозував, що проблеми з поставками збережуться протягом першого півріччя 2021 року, але не вплинуть на річне виробництво. За його словами, нестача чіпів відрізняється від інших збоїв в ланцюжку поставок, оскільки автомобільна промисловість конкурує з іншими секторами за продукт, зокрема побутової електроніки.
За словами Келлі, до кінця року наслідки нестачі чіпів повинні зникнути.
LMC прогнозує, що світове виробництво автомобілів впаде на 10% в І кварталі. За підрахунками, це призведе до загальної втрати 1,1 млн автомобілів, в тому числі від 600 000 до 700 000 автомобілів через брак чіпів, решта – через коронавірусні обмеження.
Келлі очікує, що виробництво автомобілів в Європі скоротиться на 17% в цьому кварталі в порівнянні з 2019 роком. За цим піде зниження ще на 10% в ІІ і на 2% в ІІІ кварталі. Відновлення почнеться в четвертому кварталі, коли виробництво зросте на 3%.
У 2020 році світове виробництво автомобілів впало на 17% до 74,4 млн авто. Очікується, що у 2022 році воно зросте до 92,2 млн одиниць, а у 2023 році – до 95,7 млн.
Нагадаємо: практично кожен виробник автомобілів страждає від нестачі напівпровідників. Минулого тижня французький концерн Renault і нещодавно створена Stellantis оголосили про тимчасове зупинення деяких своїх заводів.
Через нестачу мікросхем General Motors в цьому місяці законсервувала три заводи в Північній Америці, а Ford Motor готується до 20%-го падіння продажів у найближчому майбутньому.