Німецька автомобільна компанія Volkswagen заявила, що погане планування роботи з боку її постачальників посилило нестачу комп'ютерних чіпів, від якої страждає світова автомобільна промисловість, пише Reuters. За словами автовиробника, VW зробив чітку заяву про те, що вплив коронавірусу на виробництво автомобілів незабаром закінчиться – і чипів знадобиться більше.
У грудні VW був першим автовиробником, який попередив про скорочення поставок мікросхем, що вразить світових автовиробників і змусить їх скоротити або припинити виробництво.
Німецька компанія повідомила своїм постачальникам в квітні минулого року, коли більша частина світового виробництва автомобілів була зупинена через пандемію коронавірусу, що вона очікує інтенсивного відновлення в другій половині 2020 року.
Volkswagen, другий за величиною виробник автомобілів у світі, заявляє, що один з його постачальників повідомив йому про дефіцит чіпів наприкінці листопада, але це попередження було зроблено занадто пізно.
«Ми заздалегідь повідомили про нашу вимогу збільшити кількість чипів, ми опиралися на чіткі прогнози щодо збільшення автовиробництва», – сказав агентству один з топ-менеджерів Volkswagen, який відмовився себе назвати.
«Якщо постачальники не довіряють нашим цифрам і не звіряються з власними прогнозами, нас треба було проінформувати негайно. Цього не сталося», – додав він.
Питання про те, хто несе відповідальність за дефіцит мікросхем, може зіграти вирішальну роль в будь-яких юридичних спорах в майбутньому, пише агентство.
Вважається, що нинішній дефіцит чипів є наслідком поєднання різних факторів – від зменшення виробництва через пандемію до підвищеного попиту на них через застосування в електромобілях.
Через це в першій половині 2021 року пропозиція мікросхем на ринку залишиться обмеженою.
«Це доставило багато неприємностей. Якби у постачальника не було проблем з чіпами в його власному ланцюжку поставок, ми б отримали наші блоки управління», – сказав керівник VW.
Партнери Volkswagen – німецькі компанії Continental і Robert Bosch – є двома найбільшими постачальниками для виробників автомобілів у світі.
Представники двох фірм заявили, що не коментуватимуть відносини з клієнтами. Bosch заявила, що робить все можливе, щоб забезпечити поставки для своїх клієнтів і звести вплив кризи до мінімуму, додавши, що вона щодня підтримує контакти з постачальниками і клієнтами.
Volkswagen, який закуповує мікросхеми тільки через постачальників, заявив, що розгляне можливість закупівлі чіпів безпосередньо у виробників для захисту своїх поставок.
Як повідомлялося, глобальний дефіцит напівпровідників коштував автомобільній промисловості всього світу щонайменше 450 000 автомобілів тільки в січні і лютому.