Світова автомобільна промисловість зіткнулася з серйозним дефіцитом напівпровідників (мікросхем), які використовуються, зокрема, в паркувальних датчиках і подушках безпеки, оскільки попит на автомобілі відновлюється швидше, ніж очікувалося, пише Financial Times, на яку посилається FinMarket.
Виробники мікросхем, і без того перевантажені замовленнями через бум продажів споживчої електроніки в умовах пандемії коронавірусу, намагаються задовольнити запити компаній автопрому, проте перевага надається іншим галузям.
Автовиробники готуються до ще гострішої нестачі мікросхем у найближчі місяці на тлі попереджень керівництва компаній про те, що пропозиція навряд чи зможе задовольнити попит принаймні до другого півріччя поточного року.
Жак Ашенбруа, генеральний директор Valeo, одного з найбільших у світі виробників автомобільних комплектуючих, повідомив FT, що глобальний дефіцит мікросхем, швидше за все, збережеться принаймні до літа.
«Другий квартал буде складним... У другому півріччі має настати відновлення. Це те, про що думає вся галузь», – сказав Ашенбруа, який очолює Valeo з 2009 року.
Volkswagen AG, другий найбільший у світі автовиробник, попередив кілька тижнів тому, що в січні-березні 2021 року запланував випуск на 100 000 менше автомобілів через проблеми з нестачею чіпів. Деякі аналітики, проте, чекають, що виробництво зменшиться на 400 000, відзначає FT.
Обізнане джерело стверджує, що німецька група, ймовірно, продовжить відчувати дефіцит у другому півріччі і що до кінця поточного року навряд чи вдасться надолужити виробничі втрати.
Continental AG, найбільший постачальник автомобілів у Німеччині, повідомив FT, що через тривалість виробничого циклу в напівпровідниковій промисловості, запаси мікросхем навряд чи будуть повністю заповнені до другого півріччя 2021 року.
Французька Renault SA також попереджала, що дефіцит, швидше за все, посилиться в найближчі місяці, поки ситуація не покращиться в третьому кварталі. Компанія очікує скорочення виробництва на 100 000 автомобілів у поточному році.
За оцінками аналітичної компанії IHS Markit, у результаті нестачі напівпровідників виробництво близько 1 млн автомобілів буде відкладено в першому кварталі, із загального річного обсягу виробництва приблизно в 84,6 млн.
Нагадаємо, Volkswagen звинуватив своїх постачальників у виникненні гострого дефіциту чипів.