Вартість батареї – основна мета оптимізації для всіх автовиробників, які прагнуть знизити витрати на виробництво своїх електромобілів і їх ціну для споживачів. Як випливає з доповіді аналітиків з Cairn Energy Research Advisors, за цим показником Tesla лідирує серед виробників EV з величезною перевагою. Більш того, компанія гарантувала собі поставки батарей за найбільш вигідною ціною як мінімум до кінця 2030-х, тобто на найближчі 18-20 років, пише HighTech Plus з посиланням на CNBC.
Хоча автовиробники закуповують батареї у постачальників, ціни на них варіюються залежно від змін і вимог кожного замовника. Конструкція і хімія елементів живлення, а також їх ціна у кожного з них свої.
Компанія Tesla стала лідером в собівартості батарей завдяки інвестиціям у розробку циліндричних елементів, тоді як конкуренти використовують в основному таблеткові або призматичні елементи. Аналітики з Cairn Energy Research Advisors вирішили перевірити це твердження.
«Tesla виразно тисне щосили на педаль газу. Компанія впевнена, що проходить критично важливий період розвитку і нарощує свої потужності, – написав Сем Джаффе, керуючий директор Cairn ERA. – Подивіться, що вони роблять в Шанхаї та Берліні, а тепер в Остіні (Техас). Вони будують фабрику за фабрикою».
На його думку, вигідне становище Tesla пояснюється не тільки масштабом операцій, але і постійним прагненням Ілона Маска до зниження цін на акумулятори. Батареї – головна стаття витрат у виробництві електромобілів, основна причина того, що середня ціна операції за продані в лютому електромобілі була $53 392 проти $40 472 за нові бензинові/дизельні автомобілі, за даними сайту Edmunds.
Згідно з аналізом, Tesla платить в середньому $142 за кВт/год за елементи живлення, куплені у трьох виробників: Panasonic, LG Chem та CATL. Для порівняння, General Motors платить $169 за кВт/год, а індустрія в середньому – $186 за кВт/год.
На думку Джаффе, Tesla платить на 10% менше, ніж GM, і на 24% менше, ніж решта індустрії, тому що Маск і його команда агресивно знижували собівартість протягом останнього десятиліття. Cairn ERA прогнозує, що компанія Маска залишиться лідером протягом усього наступного десятиліття, але GM зможе скоротити розрив до кінця 2020-х.
За підсумками 2020 року Tesla знову стала найбільшим виробником електромобілів у світі, забезпечивши 24,5% всіх річних продажів електрокарів у світі, а її найуспішнішою в комерційному плані машиною цілком очікувано стала Model 3. При цьому Tesla продала в 4 рази своїх машин більше, ніж найближчий конкурент – Volkswagen, який контролює всього 6,6% ринку.
Нагадаємо, глава VW проанонсував захід Power Day, повністю присвячений батареям, – подібно до того, як це зробили минулого року в Tesla.