Збитки від блокування Суецького каналу контейнеровозом Ever Green для світової торгівлі складуть $6-10 млрд на тиждень, підрахувала німецька страхова компанія Allianz. У найгіршому сценарії судно доведеться розвантажувати, щоб звільнити канал, – на це може піти два тижні, пише The Bell.
Контейнеровоз Ever Green довжиною 400 метрів в середу сів на мілину на півдні Суецького каналу – одного з найбільш завантажених морських торгових шляхів у світі. Проведена в п'ятницю спроба зняти судно з грунту завершилася невдало.
За даними Allianz, в 2019 році через канал було транспортовано 1,25 млн тонн вантажу, що становить 13% від сукупного обсягу світової торгівлі. Найбільше інцидент позначиться на поставках товарів повсякденного користування, вважають аналітики.
Блокування Суецького каналу загострює проблеми в світовій торгівлі, які і так спостерігаються через пандемію, додав страховик.
Вартість перевезення вантажів з Азії до Європи і США зросла в кілька разів через блокування каналу. Тарифи на доставку нафтопродуктів виросли майже вдвічі. Доставка 40-футового контейнера, як випливає з даних Reuters і CNN, також подорожчала в два рази.
Експерти побоюються, що продовження блокування Суецького каналу може привести до дефіциту товарів в Європі та США. Постачальники шукатимуть альтернативний маршрут постачання вантажів. У разі, якщо контейнеровози підуть в обхід навколо Африки, їм доведеться пройти на 9000 км більше.
У компанії-власника судна Ever Green японської Shoei Kisen заявили, що контейнеровоз вийде прибрати з мілини за вихідні. Зараз в Суецькому каналу ведуться роботи з видалення піску, які дозволять поглибити дно. Відзначається, що саме судно не постраждало, витоків палива також не виявлено.
Як стверджує Bloomberg, основним ризиком для світової торгівлі є порушення ритмічності перевезень. Це пов'язано з тим, що сучасні підприємства працюють з мінімальними запасами, які передбачають безперебійні поставки товарів. Це може призвести до зупинки промислових виробництв через дефіцит комплектуючих.
Bloomberg уточнює, що на ранок 26 березня пробка з контейнеровозів досягла 240 судів. За оцінками аналітиків, простій обходиться світовій економіці в $400 млн на годину.