Шведський виробник човнів Candela сподівається спричинити фурор на ринку морського електричного транспорту розробкою порому P-30. Це судно довжиною 12 метрів з двома електродвигунами по 60 кВт розганяється до 30 вузлів, а в штатному режимі йде зі швидкістю 20-25 вузлів (37-46 км/год). Батарея на 180 кВт/год забезпечує запас ходу понад 60 морських миль. Пором призначений для перевезення 24 осіб, пише HighTech Plus з посиланням на New Atlas.
Повномасштабні ходові випробування судна намічені на наступний рік, а початок комерційної експлуатації – на 2023-й.
Технічні характеристики, стверджує компанія, роблять P-30 найбільш швидкохідним електричним пасажирським судном у світі, а також першим з настільки великим запасом ходу.
Все це багато в чому завдяки бортовому комп'ютеру, який сотню раз в секунду оцінює кільову і бортову качку і коригує рух порому так, щоб він ковзав по хвилях максимально гладко, повідомляє New Atlas.
Програма дозволяє не тільки знизити витрату енергії приблизно на 80% порівняно з найшвидшими сучасними поромами, а й підвищує стабільність човна і зменшує хвильовий слід практично до нуля. Це означає, що Р-30 зможе швидше за інші пасажирські судна йти по річках і каналах міст, не заважаючи іншим катерам або навколишнім конструкціям.
«Сьогодні більшість водних шляхів сполучення не використовуються громадським транспортом, навіть незважаючи на те, що майже всі автотраси в годину-пік забиті, – сказав Густав Хассельког, засновник Candela. – Відкриття міських водних шляхів для швидкісного електричного транспорту може стати революцією в міському сполученні для таких мегаполісів, як Сан-Франциско, Сеул або Амстердам – і за дуже низькою ціною».
Випробування Р-30 на воді намічені на 2022 і відбудуться в Стокгольмі. А перших пасажирів ці електричні пороми почнуть розвозити в 2023 році.
Нагадаємо, норвезьке вантажне судно вперше здійснило рейс із нульовими викидами СО2.