Китайські виробники стали все частіше використовувати для експорту своїх товарів до Європи залізничні перевезення, звернула увагу газета Financial Times. Через гостру нестачу контейнерів, постійні затримки і високу вартість доставляти товари сушею виявилося зручніше і вигідніше, ніж морем, вказує видання.
Стрімке економічне відновлення Китаю після пандемії допомогло йому зайняти чільну роль в світовій торгівлі. Одночасно з цим Євросоюз, який досі бореться з коронавірусом, демонструє підвищений попит на китайські товари.
Це призвело до підвищення навантаження на морський транзит, зокрема, викликало нестачу контейнерів. Ціни на морські перевезення різко зросли в кінці минулого року, а час поставок збільшився.
Альтернативою став наземний експорт через Росію і Центральну Азію. Сприятливий фон для цього створила також реалізація китайської ініціативи «Один пояс – один шлях», яка передбачає відкриття транспортних і економічних коридорів з КНР в країни Центральної Азії, Європи і Африки.
За перші два місяці цього року з Китаю в Європу було відправлено понад 2 000 вантажних поїздів, що в два рази більше, ніж за аналогічний період минулого року. За весь 2020 рік загальний обсяг вантажних залізничних перевезень зріс на 50%, наводить FT дані, опубліковані в державних китайських ЗМІ.
У 2020 році Китай став найбільшим торговим партнером Євросоюзу, обігнавши США. Загальний імпорт з КНР виріс на 6%, до 384 млрд євро.
За матеріалами The Bell